Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

ΑΛΥΣΙΤΕΛΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΑΘΩΝ

 

 

 Αλυσιτελής  δικαιολόγηση   λαθών.

 

   Τα σχόλιά μας  για τον απολογισμό του Δημοτικής Αρχής με το υπότιτλο «Αφθονία  Πόρων- Πενία Έργων»   φαίνεται πως ενόχλησαν τα μάλα  τον πρώην Αντιδήμαρχο  Προγραμματισμού και Επικοινωνίας ο οποίος με   άρθρο  του    με τον τίτλο « Η ημιμάθεια  είναι χειρότερη από την αμάθεια »  μας  αποδίδει  εμμονή μηδενισμού των πάντων  με σκοπό την εξαπάτηση των  πολιτών.

Δεν θα ασχοληθούμε  με τους χαρακτηρισμούς  που αρέσκεται να χρησιμοποιεί ο κ. Παραγυιός που αποπροσανατολίζουν από την ουσία.    Θα  τον συμβουλεύαμε  όμως  πως, ως νέος πολιτικός  όπως αυτοχαρακτηρίζεται, καλό θα  είναι  να αποφεύγει  αχρείαστους χαρακτηρισμούς, που  δείχνουν ένδεια επιχειρημάτων  και   βλάπτουν περισσότερον αυτόν που τους εκφέρει.

Θα περιοριστούμε στην ουσία .

Στο σχόλιό μας σημειώναμε   πως η βασική μας διαφορά  με τους διοικούντες  ήταν πως   προβάλανε το ύψος των χρηματοδοτήσεων αντί του έργου που παράχθηκε ή θα γίνει  με αυτές. Αναφέραμε  περιληπτικά τι μπορούσε να γίνει και τι έγινε ή δεν έγινε με κριτήριο  το κόστος/όφελος για το νησί μας. Τονίζαμε   μάλιστα ότι για   τα λάθη  και τις παραλείψεις δεν ευθυνόταν μόνο ο Δήμαρχος και οι Συνεργάτες του  αλλά   και οι μειοψηφίες του  ΔΣ που    δεν παρουσίαζαν θεσμικά εναλλακτικές προτάσεις .

Σ’ αυτά θα θέλαμε να απαντήσει ο επι του προγραμματισμού και προβολής του έργου της Δημοτικής Αρχής αντιδήμαρχος με πειστικά και τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

Αναφέρει πως  από το 2006 , που διατέλεσα πρόεδρος της κοινότητας Ολύμπου τα πεπραγμένα της οποίας   συγκρίνω  με τα του Δήμου ,  έχουν μεσολαβήσει η χρεοκοπία της χώρας και τρία μνημόνια και έχουν αλλάξει οι διαδικασίες  χρηματοδότησης των Δήμων.   Τα μνημόνια  θα μπορούσαν να τα επικαλεστούν  οι  Δήμαρχοι    της περιόδου 2010-2019 . Αντίθετα την προηγούμενη τετραετία  μετά την έξοδο από τα μνημόνια και την λόγω της πανδημίας  νομισματική χαλάρωση αλλά και την χαλάρωση των διαδικασιών , διατέθηκαν  αυξημένα κονδύλια   στους ΟΤΑ. Όσον  αφορά  την  διαδικασίες  χρηματοδότησης που ίσχυαν   την περίοδό 2003-2006  τον πληροφορούμε ότι   ήσαν  πολύ πιο ανταγωνιστικές. Δικαιολογείται  όμως να μη  τις γνωρίζει γιατί την περίοδο  εκείνη ο ίδιος  ήταν  ακόμη φοιτητής.

      Σε κάθε περίπτωση  η   κριτική μας  δεν αφορούσε  το ύψος των έκτακτων χρηματοδοτήσεων του Δήμου αλλά στην μη  αποτελεσματική   και προς όφελος των  κατοίκων χρησιμοποίηση τους .    

  Ο κ. Παραγυιός αναφέρει πως   στον σχολιασμό  του απολογισμού του Δήμου χρησιμοποιήσαμε ψέματα και ανακρίβειες  χωρίς τεκμηρίωση.  Θα  μπορούσαμε να  τον παραπέμψομε  στα σχετικά δημοσιεύματα  με τα οποία διατυπώναμε κατά καιρούς  δημόσια , αναλυτικά και με πλήρη τεκμηρίωση,  τις θέσεις μας για τα δημοτικά δρώμενα  στις τοπικές ηλεκτρονικές εφημερίδες  και στον ιστότοπο http://protaikarpathos.blogspot.com  αλλά είναι πολλά.

   Θα  περιοριστούμε  και πάλι συνοπτικά στις κατ’ αυτόν ανακρίβειές  μας.

Υποδομές ύδρευσης . Προφανώς επειδή δεν μπορεί   πείσει για την χρησιμότητα του συστήματος  τηλεμετρίας  επικαλείται ότι   αποκρύψαμε πως  το  έργο είχε   εγκριθεί επι δημαρχίας Λάμπρου και πως και  πολλοί άλλοι δήμοι έχουν προβεί στην προμήθεια του.  

Όντως είναι αλήθεια πως το έργο  είχε ενταχτεί  αρχικά το 2018 στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι [i].

  Όμως τον Ιούνιο του 2020   εγκρίθηκε η μεταφορά του  έργου  στο πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ    «υπό την προϋπόθεση συναίνεσης» των δικαιούχων,   ( Απόφαση του Υπ. Εσωτερικών 829/18-6-2020) . Δόθηκε  τότε η δυνατότητα στον Δήμο  να  επανεξετάσει την σκοπιμότητα της προμήθειας και να επιδιώξει  την τροποποίηση του αντικειμένου  του έργου . Οχι μόνο δεν το επιχείρησαν αλλά έφεραν το θέμα ως κατεπείγον στην συνεδρίαση του ΔΣ  της 30/6/2020 παρουσιάζοντας  την ζητούμενη συναίνεση του Δήμου σαν τυπική διαδικασία .  

Λίγες μέρες αργότερα, στις 20/7/2020 ,  πολύ  πριν υπογραφεί η δανειακή  σύμβαση , δημοσιεύτηκε  η πρόσκληση  ΑΤ 01 του προγράμματος ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ   που έδινε την δυνατότητα  στους Δήμους για  υποβολή  πρότασης χρηματοδότησης ύψους μέχρι 12 εκατομμυρίων για ολιστική βελτίωση των  υποδομών ύδρευσης    που θα μπορούσε να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων :

-Αναβάθμιση εσωτερικών δικτύων διανομής πόσιμου νερού μέσω: - αντικατάστασης παλαιωμένων αγωγών -  Κατασκευή υποδομών αποθήκευσης (π.χ.  δεξαμενές κλπ.) και διανομής (π.χ. αντλιοστασίων κλπ.) πόσιμου νερού ή αναβάθμιση υφιστάμενων. -Κατασκευή εγκαταστάσεων επεξεργασίας πόσιμου νερού   (π.χ. διυλιστήρια, διατάξεις αποσκλήρυνσης– αποσιδήρωσης - απονιτροποίησης νερού κλπ.)
 -Εγκαταστάσεις αφαλάτωσης θαλασσινού/υφάλμυρου   με τα απαραίτητα αντλιοστάσια και δεξαμενές αποθήκευσης  ….
- Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου διαρροών (τηλε-έλεγχος/ τηλεχειρισμός) σε υφιστάμενα δίκτυα μεταφοράς και διανομής νερού ..

Σημειώνεται ότι για τα   τελευταία στην πρόσκληση του Υπουργείου αναγράφεται   επί λέξει: «  Όλα τα συστήματα αυτά θα πρέπει να προτείνονται σε λειτουργικά εσωτερικά δίκτυα διανομής και εξωτερικά υδραγωγεία που αποτελούνται από νέα υλικά (π.χ. PVC, HDPE) και όχι πεπαλαιωμένους αγωγούς ..» .

 Θα μπορούσαν κατά συνέπεια να επικαλεστούν   αυτόν τον όρο για  να ζητήσουν τροποποίηση  της απόφασης ένταξης , ώστε το προϊόν του δανείου  να χρησιμοποιηθεί για  την πραγματική βελτίωση  των υποδομών ύδρευσης . Δυνατότητα λοιπόν και χρονικά περιθώρια υπήρχαν .

 Αν χρειαζόταν θα μπορούσαν να ζητήσουν  την παρέμβαση του κ. Γεραπετρίτη που ήταν πάντοτε πρόθυμος να  βοηθήσει σε ότι του ζητούσε ο Δήμος .

   Προσωπικά    πολύ πριν υπογραφεί η σύμβαση  είχαμε θέσει   δημόσια   πολλά ερωτήματα  που   αγνοήθηκαν [ii]. Τώρα  που τελείωσε η εγκατάσταση  του συστήματος για την συντήρηση και λειτουργία του οποίου  ο προμηθευτής ζητά 60.000 ευρώ το χρόνο  θα περιοριστούμε σε ένα:

Σε τι και κατά πόσο συνέβαλε στην «εξοικονόμηση, την διασφάλιση  επάρκειας και την βελτίωση της ποιότητας πόσιμου νερού του Δήμου»,  όπως επιγραφόταν το σύστημα που κόστισε 3.234.000 ευρώ  και κάλυψε το 25% της χρηματοδότησης που δικαιούταν ο Δήμος από το πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ.   

 Το  ότι σύστημα  το προμηθεύτηκαν  και πολλοί άλλοι Δήμοι  ουδόλως αποδεικνύει την χρησιμότητα του  για την Κάρπαθο. Απλά ενισχύει  την διατυπωθείσα και παλαιότερα άποψή μας  πως οι  κατασκευαστές   των συστημάτων τηλεμετρίας  έχουν  καλούς συνεργάτες και  πειστικούς πλασιέ .  

  Ως προς την  χρηματοδότηση της αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσης όχι μόνο δεν  την θεωρούμε επουσιώδη  αλλά αντίθετα υποστηρίξαμε ότι  έπρεπε να είχε προηγηθεί της  τηλεμετρίας.  Θα μπορούσε βέβαια  αντί της   προμήθειας  φρεατίων υδρομετρητών κόστους  1,5 εκατομμυρίων που  δεν είναι  απαραίτητα  αφου οι υδρομετρητές στην Κάρπαθο συνήθως τοποθετούνται στους τοίχους των σπιτιών,   να είχε περιληφθεί η προμήθεια δυο μονάδων αφαλάτωσης  ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα το ορατό πρόβλημα της λειψυδρίας που αντιμετωπίζουμε,  αλλά πιστεύουμε πως αυτό μπορεί να διορθωθεί  από την νέα δημοτική αρχή. 

    Ως προς ταχυδιυλιστήριο του φράγματος  δεν αμφισβητήσαμε την χρησιμότητά του αλλά  πιστεύουμε πως    η προμήθεια του έπρεπε να είχε γίνει από το Δήμο ή έστω να είχε τεθεί όρος στην σύμβαση  με τον ιδιώτη ότι μετά την πάροδο της τριετίας ο εξοπλισμός να περιέλθει στο Δήμο.  Το ποιος πληρώνει το  ηλεκτρικό ρεύμα  είναι το έλασσον  και   συναρτάται  με τιμή προμήθειας του νερού . Στην περίπτωσή μας   φαίνεται πως   δήμος πλήρωσε  μόνο το κόστος της ηλεκτρικής παροχής  στην εγκατάσταση αλλά  η κατανάλωση του ρεύματος  όντως  επιβαρύνει  τον ανάδοχο.  

    Ερωτά  ρωτά γιατί δεν ασχοληθήκαμε  με το  φράγμα  που   κόστισε 6.5 εκατομμύρια ευρώ και πιθανόν να μην έχει την δυνατότητα να παρέχει ούτε   900 κ.μ.την ημέρα.  Να τον πληροφορήσουμε  πως με το φράγμα  ασχοληθήκαμε τον Ιανουάριο του 2003 ,   όταν ως πρόεδρος της Κοινότητας  έτρεχα  στις διάφορες  υπηρεσίες των Υπουργείων για  τις απαραίτητες εγκρίσεις για την ωρίμανση της μελετης του Επαρχιακού δρόμου ΄Όλυμπος- Σπόα .   Τότε σε  ένα από τα γραφεία υπαλλήλου που είχα επισκεφθεί,   ανάμεσα σε δεκάδες φακέλους που ήταν στοιβαγμένοι περιμετρικά στο δάπεδο ενός γραφείου   είδα  και  ένα φάκελο που έγραφε  «Φράγμα Σχοινά Καρπάθου».    Φεύγοντας από εκεί πήρα  τηλέφωνο τον νεοεκλεγέντα τότε  Δήμαρχο Καρπάθου  Μιχ. Ιωαννίδη και τον ενημέρωσα που βρισκόταν ο φάκελος του έργου που  ακόμη πιστεύω πως είναι πολύ χρησιμότερο από την τηλεμετρία των δικτύων.

Έκτοτε  δεν ασχοληθήκαμε με την πρόοδο του έργου. Τρέχαμε για τα προβλήματα της Ολύμπου  όπου σχεδιάζαμε την κατασκευή ενός  μικρού φράγματος ανάσχεσης των όμβριων  που 20 χρόνια μετα παραμένει ημιτελές.   Ακούγαμε  βέβαια από τότε και αποδείχθηκε  στην πράξη  πως το νερό της υδρολεκάνης δεν ήταν αρκετό για να γεμίσει το φράγμα  Σχοινάκαι ότι θα πρέπει  να διοχετευτεί  σε αυτό και το νερό   από την διπλανή ύδρολεκάνη. Περιμέναμε  λοιπόν  πως οι τοπικοί παράγοντες και ο Δήμος  θα ζητούσαν να διατεθούν  οι πιστώσεις  των 3 εκατομμυρίων που δόθηκαν   για  διάνοιξη  και ασφαλτόστρωση αγροτικού δρόμου περιμετρικά του φράγματος  για την  κατασκευή   του  αγωγού   μεταφοράς  νερού στο φράγμα από την διπλανή υδρολεκάνη. 

 Για τη μη υποβολή  πρότασης χρηματοδότησης έργων οδοποιίας αγροτικών δρόμων   δικαιολογείται πως την περίοδο που ήταν ανοικτό το πρόγραμμα δεν υπήρχε καμία μελέτη οδοποιίας αγροτικών δρόμων στον Δήμο  δικαιολογία που δεν ευσταθεί αφού  για την  περιφέρεια  της  ΔΕ Ολύμπου υπήρχαν τρείς  μελέτες  .  Μια για  την διάνοιξη αγροτικού δρόμου προς την Αγροτική περιοχή του Κοίλιους, ώριμη καθόλα  με όλες τις αδειοδοτήσεις  και οι άλλες δυο  για τις ασφαλτοστρώσεις των αγροτικών δρόμων προς τις   περιοχές Φίλιος και Βαναντα. Οι δυο τελευταίες  μάλιστα  είχαν εκπονηθεί  το 2005 από τον σημερινό προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου  και το μόνο που χρειαζόντουσαν ήταν η επικαιροποίηση του προϋπολογισμού τους . Πέραν αυτών η πρόσκληση ΑΤ Ο5 «Ανάπτυξη της υπαίθρου-Αγροτική Οδοποιία» άνοιξε στις 24 /7/2020 και έκλεισε στις 25/5/2021. Υπήρχε λοιπόν άπλετος χρόνος  όχι μόνο για την επικαιροποίηση των παραπάνω μελετών αλλά και   για  την εκπόνηση νέων  μελετών  ασφαλτόστρωσης και  άλλων αγροτικών δρόμων όπως  πχ του   δρόμου  από Μενετές προς το Λάϊ, όπως έγινε για τον Μερτώνα. 

  Μας καταλογίζει  πως « ψευδώς»  αναφέραμε ότι υπήρχε η προέγκριση   από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για  Αγροτικής οδοποιία . … και ότι το μόνο που υπήρχε  ήταν « πρόγραμμα στο οποίο θα μπορούσε να καταθέσει ο Δήμος μας  μια πρόταση έως 500.000.  Όντως, όπως διαπιστώσαμε  μετά από  διερεύνηση  του θέματος  , δεν υπήρξε προέγκριση δαπάνης αλλά «προδημοσίευση»   της πρόσκλησης  .  Ο ίδιος όμως κάνει   λάθος, -( δεν θα πούμε πως ψεύδεται)- ,  λέγοντας ότι ο Δήμος   είχε δυνατότητα υποβολής   μιας μόνο  πρότασης προϋπολογισμού μέχρι 500.000 ευρώ . Σύμφωνα με την σχετική πρόσκληση   του Υπουργείου  που είχε σταλεί στον Δήμο και το περιεχόμενο της οποίας  ως αρμόδιος αντιδήμαρχος δεν δικαιολογείται να μη γνωρίζει   , δεν υπήρχε περιορισμός  ως προς τον αριθμό των   προτάσεων αλλά  μόνο ως προς το ελάχιστο και μέγιστο όριο    του προϋπολογισμού    κάθε   πρότασης ( ελάχιστο 150.000 και μέγιστο 500.000 ).   Για του λόγου το αληθές  ο δήμος    Σκοπέλου ,  ενός νησιού που είναι το 1/3 της Καρπάθου σε έκταση και πληθυσμό,  υπέβαλε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα   τρείς προτάσεις  των 500.000 ευρώ που εγκρίθηκαν και  οι τρείς.  Ανεξάρτητα λοιπόν από  την ύπαρξη ή μή προέγκρισης , αν υπήρχε η απαιτούμενη προετοιμασία και ετοιμότητα ,  ο Δήμος Καρπάθου θα μπορούσε να   έχει ασφαλτοστρώσει μέσω  αυτού του Ευρωπαϊκού προγράμματος όχι μόνο ένα αλλά αρκετούς  από τους αγροτικούς δρόμους , για την ασφαλτόστρωση των οποίων πρίν πεντε χρόνια ήταν έτοιμος να συνάψει  τραπεζικό δάνειο 4 εκατομμυρίων.  Τους λόγους που δεν υπεβλήθη  καμιά πρόταση   περιμέναμε να ακούσουμε από το Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού και όχι να  μέμφεται εμάς  επειδή δεν είχαμε σωστή πληροφόρηση για το θέμα  για το οποίο  αποδεικνύεται πως ο ίδιοςδεν ήταν ορθά ενημερωμένος.

  Για την μελέτη  ανάπλασης της παραλιακής των Πηγαδίων  αναφέρει πως  αναδεικνύουμε  σαν μείζον  θέμα τα 37.000 ευρώ τα οποία πληρώθηκαν από τον Δήμο για την εκπόνηση της μελέτης .    Μείζον   είναι  ο λάθος σχεδιασμός  του έργου[iii] για την υλοποίηση του οποίου θα ξοδευτούν πάνω από δυο εκατομμύρια για  παρεμβάσεις   μερικές  από τις οποίες θα μπορούσαν   να χαρακτηρισθούν όντως γραφικές όπως η δημιουργία παιδικής χαράς  μπροστά στο λιμεναρχείο και η πρόβλεψη επτά (7) θέσεων  στάθμευσης   κάτω από το σιντριβάνι  για  την εξυπηρέτηση  των  τουριστών που θα  πηγαίνουν  με αυτοκίνητο  για να θαυμάσουν από το κοντά το άγαλμα του Ποσειδώνα (!).

     Για να αιτιολογήσει  το κόστος και την ανάθεση της μελετης από τον δήμο  αντί του Λιμενικού Ταμείου αναφέρει πως το τελευταίο είχε εγγράψει «κάποτε» στον προϋπολογισμό του 70.000 ευρώ για   την μελέτη μόνο θωράκισης της Παραλιακής .  Η  αλήθεια    είναι πως  το  λιμενικό ταμείο  το 2016 είχε αποφασίσει να εκπονήσει όλες τις απαραίτητες μελέτες για την   «κατασκευή παραλιακών κρηπιδωμάτων» στο λιμάνι της Καρπάθου  και όχι απλής θωράκισης της  παραλιακής   με βράχια όπως προβλέπει η  προωθούμενη από τον Δήμο μελέτη.  Είχε εγκρίνει   μάλιστα και την ανάθεση της μελέτης ΠΠΠΑ και της ΜΠΕ  με αμοιβή 7.874 ευρώ  με την 159/2016 απόφαση του (ΑΔΑ:69ΗΨΟΠΙΩ-ΖΩΩ) αλλά, κατά πληροφορίες μας, δεν  προχώρησε στην υπογραφή της συμβάσης  εν αναμονή   της οριοθέτησης της ζώνης λιμένος που ήταν απαραίτητη  για κατασκευή λιμενικών έργων στην παραλιακή. Το ερώτημα που θέσαμε ήταν γιατί   όταν  το 2021   οριοθετήθηκε η ζώνη λιμένος και το λιμενικό ταμείο απόκτησε την αρμοδιότητα για έργα στην παραλιακή  δεν ζητήθηκε  να προχωρήσει στην εκπόνηση των   μελετών για κατασκευή   παραλιακών κρηπιδωμάτων όπως είχε αποφασίσει το 2016 και  ανατέθηκε  μελέτη  απλής πεζοδρόμησής του παραλιακου από το Δήμο.

Όσον αφορά το ύψος της αμοιβής της μελέτης , αν και επαναλαμβάνομε  πως αυτό δεν είναι το μείζον,    μας  αναγκάζει να  σημειώσουμε πως την ίδια περίπου περίοδο ότι  ο κ. Γιαμιν  ανέλαβε να εκπονήσει  στην  νήσο Ιο  την κατασκευαστική μελέτη  λιμενικών έργων , την βυθομετρική αποτύπωση, την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)  και την Η/Μ μελέτη για κατασκευή λιμένα Οχληρών με συνολική αμοιβή 37.000 ευρω + ΦΠΑ ,  όσο περίπου πλήρωσε  και  ο Δήμος  μας για την  απλή μελέτη πεζοδρόμησης της παραλιακής .

  Αναφέρει πως αποκρύψαμε  πως  επι της θητείας τους  καθορίστηκε η χερσαία ζώνη λιμένος  που άνοιξε το δρόμο   για την έγκριση και υλοποίηση των έργων στο συγκεκριμένο τμήμα της πόλης. Προφανώς  ο ίδιος  θεωρεί σημαντικό επίτευγμα   την ολοκλήρωση  το 2021   της διαδικασίας , που είχε ξεκινήσει το 2014  επι δημαρχίας Χανιώτη. Μας αναγκάζει έτσι  να τον πληροφορήσουμε πως η Κοινότητα Ολύμπου  χωρίς να διαθέτει τεχνική Υπηρεσία ,τεχνικούς  και επιστημονικούς συμβούλους , είχε   καθορίσει ζώνη λιμένος για το Διαφάνι   μέσα σε διάστημα λίγων μηνών το  2005 και μάλιστα αδαπάνως.

Για την  αποπεράτωση του  μουσείου Ολύμπου   περιμέναμε να  μας  απαντήσει στα ερωτήματα που είχαμε θέσει  και  παλαιότερα γιατί  ο Δήμος επί δυο χρόνια δεν δημοπρατούσε το έργο για το οποίο υπήρχε ώριμη μελέτη και προσέφυγε στις επ’ αμοιβή υπηρεσίες της εταιρείας του Δήμου Φυλής   και γιατί   ενώ έχουν μειωθεί σημαντικά οι  προβλεπόμενες εργασίες   δεν μειώθηκε ανάλογα  και  το ποσό που θα καταβληθεί   για την αποπεράτωση του κτιρίου.[iv]

  Διαχείριση  ΑΣΑ - ΧΥΤΑ . Είναι αλήθεια πως  με νόμο του 2020 κατέστη υποχρεωτική η συμμετοχή   των Δήμων των νησιών του Ν. Αιγαίου στον ΦΟΔΣΑ  και μεταβιβάστηκε σε αυτόν η αρμοδιότητα για τη λειτουργία των ΧΥΤΑ.  Οι Δήμοι όμως εξακολουθούν να είναι αρμόδιοι για    την οργάνωση   διαλογής στην πηγή ,   χωριστής συλλογής  των ανακυκλώσιμων αποβλήτων υλικών,(γυαλί, χαρτί, πλαστικά και μέταλλα ), και των  βιοαποβλήτων.     Από τους διοικούντες τον Δήμο  λοιπόν περιμέναμε να  είχαν  υλοποιήσει  όλα  τα παραπάνω     για να μειωθεί η ποσότητα των απορριμμάτων που μεταφέρονται στον ΧΥΤΑ   ώστε   να μειωθεί  το ποσό που θα πληρώνει ο   Δήμος   για την ταφή τους  στον ΦΟΔΣΑ  και να επιμηκυνθεί η ζωή του ΧΥΤΑ αντί  να περηφανεύονται  πως το  περασμένο καλοκαίρι μεταφέρθηκαν στον ΧΥΤΑ  14.000 τόνοι σκουπιδιών , ποσότητα  εξωπραγματική που   αντιστοιχεί σε 70.000 κατοίκους(!)  και για τα οποία θα κληθουμε να πληρώσουμε στον ΦΟΔΣΑ 350.000 ευρω .   

 Για τις αυξημένες δαπάνες συμβούλων και επιστημονικών συνεργατών επικαλείται  και πάλι πως άλλοι Δήμοι έχουν μεγαλύτερες .   Άποψή μας είναι πως  καλό θα είναι να  υιοθετούνται   μόνο οι καλές πρακτικές   αντι να δικαιολογουνται τα   λάθη  με το επιχείρημα ότι έγιναν και από άλλους .   Άποψή μας  είναι πως  θα έπρεπε να οργανωθούν και  στελεχωθούν σωστά  οι  υπηρεσίες  του Δήμου   ώστε  να μη έχει ανάγκη να  προστρέχει  συνεχώς σε  υπηρεσίες τρίτων   για θέματα που θα μπορούσαν να αντιμετωπισθούν  ικανοποιητικά   και με μικρότερο κόστος από τον ίδιο.  Και πρός αυτή την κατεύθυνση δεν έγινε τίποτε.  Σε καθε περίπτωση οι παρεχόμενες από τρίτους  υπηρεσίες ιδιέταιρα όταν ανατίθενται  απευθείας χωρίς διαγωνισμό θα πρέπει να κοστολογούνται  σωστά .   

Ο κ. Παραγυιός   καταλήγει  πως τα πεπραγμένα μας ως Κοινοτάρχη Ολύμπου  τα έκριναν οι κάτοικοι της Ολύμπου το 2006 , ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει πως το έργο του Δήμου είναι μετρήσιμο.  Εμείς θα προσθέτταμε  πως είναι και  συγκρίσιμο . Θα τον προτρέπαμε  λοιπόν να  ανατρέξει στον  σχετικό πίνακα αντιπαραβολής  που έχουμε δημοσιεύσει στο protaikarpathos.blogspot.com [vi]  για να  τα κρινει ο  ιδιος αντικειμενικά, αν και  θα αρκούσε  να ξαναδεί την φωτογραφία της πινακίδας που την αρχή του επαρχιακου δρόμου που θυμίζει  πως η Κοινότητα Ολύμπου   πέτυχε  τότε, χωρίς να έχει «μπάρμπα στην κορώνα»,  να χρηματοδοτηθεί με 8.850.000 ευρώγια την βελτίωση και ασφαλτόστρωση του, ποσό που ήταν το μεγαλύτερο που δόθηκε σε Δήμο σε όλη την Ελλάδα από το πρόγραμμα ΕΠΤΑ .   Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την υλοποίηση ενός  μεγάλου έργου , που για πολλούς  ήταν όνειρο και  το οποίο  ανήκε στην αρμοδιότητα της Νομαρχίας  και εκτινόταν κατά το ήμισυ  στα τοπικά όριά του Δήμου Καρπάθου , όταν ο Δήμος με   προϋπολογισμό  που ξεπερνούσε τα 18 εκατομμύρια ετησίως   δεν μπόρεσε να υλοποιήσει την κατασκευή ενός τοιχίου   κόστους  20.000  ευρώ.


    Σε ένα πράγμα θα συμφωνήσουμε  με τον κ. Παραγυιό πως  τα λάθη είναι ανθρώπινα , πως  σφάλματα γίνονται και θα γίνονται.   Ζητούμενο  όμως  είναι αυτοί που τα διαπράττουν  να κάνουν την αυτοκριτική τους  και  να έχουν το θάρρος  να τα αναγνωρίζουν και την γενναιότητα να αναλαμβάνουν την ευθύνη που τους αναλογεί   για αυτά.

 Ν. Π. Κανάκης





[i] ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΗ 12/11/2018 ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ -ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΧΕΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ

[ii] ΚΑΠΑΘΙΑΚΗ 20/1/20 ΤΗΛΕ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ | Ολοκληρώθηκε o διαγωνισμός με πολλά ερωτηματικά

 https://protaikarpathos.blogspot.com/   23/2/2020 Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ THΛΕΜΕΤΡΗΣΗ  ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

https://protaikarpathos.blogspot.com/ 16/7/2020  Τηλεμέτρηση δικτύων ύδρευσης Καρπάθου Προϋπολογισμού  3.372.800 Ευρώ Μεταφέρεται στο πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

 [iii] https://protaikarpathos.blogspot.com/ 13/12/2023 ΜΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥ ΠΗΓΑΔΙΩΝ Λάθος στο Λάθος

[iv]   https://protaikarpathos.blogspot.com  3/8 /2022 ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΥΜΠΟΥ               Η Αλήθεια είναι Μαλώτρα

[v]https://protaikarpathos.blogspot.com 13/6/2021  ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ  ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ

[vi] https://protaikarpathos.blogspot.com 6/3/2024 Αντιπαραβολή Απολογισμών Δήμου/Κοινότητας Ολύμπου 17/4/2023 ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΟΛΥΜΠΟΥ vs ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

Αντιπαραβολή Απολογισμων Δήμου /Κοινοτητας Ολύμπου

 

  ΑΝΤΙΠΑΡΑΒΟΛΗ  ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ

ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ  και ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΟΛΥΜΠΟΥ

Συνοπτικός Απολογισμός Δήμου  περιόδου 2019-2023

  

 Συνοπτικός Απολογισμός Κοινότητας Ολύμπου  περιόδου 2003-2006

 

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ-ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ 

Εκ μεταφοράς από δημαρχία Λάμπρου 

 Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι&ΙΙ  

31.620  για Προμήθεια  και εγκατάσταση ηλεκτρονικών πινακίδων  στα σχολεία

20.000 για προμήθεια στεγάστρων στις στάσεις των λεωφορείων

468.000  για προμηθεια πολυμηχανήματος  έργων,  απορριμματοφόρου, μηχανήματος καθαρισμού ακτών, ηλεκτρικού αναρροφητικού σαρώθρου

37.200  για κατασκευή ραμπών ΑΜΕΑ σε Σχολεία

600.000  για  βελτιώσεις Αθλητικών εγκαταστάσεών (  Απορροφήθηκε  για αντικατάσταση χλοοταπητα Σταδίου )

 Αναπτυξιακό πρόγραμμα Ν.Αιγαιου 2017-2020 

210 .000  για  Πράσινο Ηλεκτρονικό  Τουριστικό Περίπτερο

 Πρόγραμμα ΑΝΤ.ΤΡΙΤΣΗΣ

3.372.800  για το «σύστημα εξοικονόμησης , διασφάλισης επάρκειας  και βελτίωσης πόσιμου νερού»  (Μεταφορά  χρηματοδότησης από  πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι)

7.669.500 για αντικατάσταση εσωτερικών  δικτύων ύδρευσης  ΔΕ Καρπάθου

1.476.000 για προμήθεια ηλεκτρικών οχηματων και σταθμών φόρτισης

   Λοιπές έκτακτες  χρηματοδοτήσεις  2019-2023

300.000  για Καταφύγιο αδέσποτων

 600.000 για ανάπλαση δρόμου Πηγαδίων

 1.285.000 από ταμείο συνοχής για αποπεράτωση 2ου κυττάρου ΧΥΤΑ

15.000 για WiFi

315.000 από Υπ. Ναυτιλίας για επεξεργασία νερού φράγματος Σχινα

205.000 από πρασινο Ταμείο για 2 βυθιζόμενα συστήματα αποθήκευσης απορριμματων και 14  βυθιζόμενους κάδους απορριμματων 500 lt.   και 29.760 για σχεδιο  σταθμων φόρτισης ηλεκτρικών οχηματων

500.000  από ΥΠΕΣ για αντιμετώπιση ζημιών από θεομηνίες

400.000 για ασφαλτοστρωση δρόμων εντος οικισμου Μερτώνα

    83.520 από Τ.Π.&  Δανείων Για Μελέτες  διάθεσης λυμάτων  Διαφανίου, Ολύμπου και αποχετεύσεων Σπόων  και  Αγιου Νικολάου   Σπόων


  Χρηματοδοτήσεις- επιχορηγήσεις

1.  Πρόγραμμα ΕΠΤΑ. «Βελτίωση και ασφαλτόστρωση του Επαρχιακού δρόμου Σπόα-Ολυμπος», προϋπολογισμού 8.865.000 ευρώ  

 2.  Ανέγερσης Πολυδύναμου Ιατρείου Ολύμπου Προϋπολογισμού 660.000 ευρώ. 

 3.    Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ    1.780.000 ευρώ ( 110.000 για την  προμήθεια πολυμηχανήματος έργων, 300.000 για την ανέγερση λαογραφικού Μουσείου, 300.000 για την αποπεράτωση της διάνοιξης του Αγροτικού δρόμου από Αυλώνα προς το Κοιλιος-Τρίστομο, 300.000 για τη ασφαλτόστρωση του αγροτικού δρόμου προς Φίλιος- Αγ.Μηνα. 205.000 για την ασφαλτόστρωση του αγροτικού δρόμου Βανάντας, 450.000 για την αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσς αποχέτευσης Ολύμπου, 100.000  για βελτίιωση αγροτικού δρόμου προς Παραλια Φορόκλι, 15.000 για  εκπόνηση μελετης ΣΧΟΑΠ),  

4.  Υπογείωση   δικτύων ΔΕΗ 180.000 ευρω  

4. Μελέτη Ανάπλασης  οικισμού Ολύμπου 220.000

5. 25.000 για βελτιώσεις Κοινοτικού Μεγάρου  .

6. 30.000  για Έκτακτες ανάγκες

 7.  110.000 από πρόγραμμα LEADER  για καθαρισμό και σήμανση πεζοπορικώ διαδρομών

8. 47.0000 για προβολή συγκριτικών πλεονεκτημάτων Ολύμπου

 Εκτελεσθέντα/ εκτελούμενα  ΕΡΓΑ

 Τηλεμετρία (εκτελούμενο)

Αντικατάσταση χλοοτάπητα Σταδίου (εκτελούμενο)

Ανάπλαση δρόμου Πηγαδίων (δημοπρατημένο)

 Τσιμεντοστρώσεις  και διαγραμμίσεις Πάρκιγκ

Τοιχίο Βασσες

Τοιχίο Σουλας

Αποκατάσταση πρανούς νηπιαγωγείου

Αποκατάσταση εξωτερικού τοίχου Κ.Υγείας

Προμήθεια δύο  βυθιζόμενων Συστημάτων  αποθήκευσης  απορριμμάτων και 14  βυθιζόμενους κάδους απορριμμάτων 500 lt.

Προμήθεια οργάνων γυμναστηρίου

Συντήρηση νεκροταφείου Πηγαδίων

Καθαρισμός πηγής  Φιλαγρι Πηγαδίων

Αποκατάσταση αυλής και τοιχίου σχολείων Πηγαδίων

Προμήθεια και τοποθέτηση κρεμαστών φωτιστικών στα Πηγάδια

Νέα γεώτρηση Μπουζουκάκη στα Πηγάδια

Επισκευή αντλιοστασίων αποχετευτικού Πηγαδίων

Αντικατάσταση αγωγού λυμάτων στα Πηγάδια

Αγκυρωση εξοδου αγωγου λυματων βιολογικου

Παραλαβή  εργασιών κτιρίου Κονακιου

Σύναψη σύμβαση για ταχυδιήλυση νερού φράγματος

(ΑΠΕΡΙ)

Βελτίωση Δημοτικού Φωτισμού, Παρκιγκ, Κολονακια στο δρόμο.

(ΑΡΚΑΣΑ-ΦΟΙΝΙΚΙ)

Τσιμεντόστρωση εσωτερικού χωρου κοιμητηρίου

ΒΩΛΑΔΑ

-

ΜΕΝΕΤΕΣ

Αποκατάσταση οδοστρώματος Αμοοπής

Αντικατάσταση αγωγού αποχετευτικού

ΜΕΣΟΧΩΡΙ -ΛΕΥΚΟΣ

Ανάπλαση περιοχής Σαούρα

ΠΥΛΕΣ

Αποκατάσταση και κατασκευή νέου Τοιχίου κοιμητηρίου Πυλών

 ΟΘΟΣ –

ΣΠΟΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Μερική αποκασταση οδοστρώματος

ΟΛΥΜΠΟΣ – ΔΙΑΦΑΝΙ

Έναρξη εργασιών αποπεράτωσης κτιρίου λαογραφικού .

Τμημα καθαριότητας

Αγορά και τοποθέτηση κοντέινερ  καυσίμων

Αγορά 180 μικρών και μεγάλων κάδων απορριμμάτων

Τμημα Υδρευσης

 Συντηρήσιμή αντλιοστασίων ύδρευσης

Διάνοιξη πέντε νέων γεωτρήσεων και συντήρηση/επισκευή εννέα παλαιών

Συντήρηση λειτουργία βιολογικού

 

ΕΡΓΑ και ΔΡΑΣΕΙΣ

  Προμήθεια   κάδων απορριμμάτων και τοποθέτηση καλαίσθητων καλαθάκιων στους   δρόμους διελευσης των τουριστων.

Οργανωση   αποκομιδής, από τους δρόμους του οικισμού της Ολύμπου με μουλάρι  .  

 Εκδοση   κανονισμού καθαριότητας  

Δενδροφύτευση  δρόμων πρόσβασης προς τους οικισμούς Ολύμπου και Διαφανίου.

 Συντήρηση βελτίωση  βατότητας   αγροτικών δρόμων  

  Διανοιξη  νέων αγροτικων  δρόμων μήκους  16 χλμ (  Άγ. Κων/νο,   Κακό Ποταμό,   Μέλενα,  Κεραπόη Σκάλα, Χαλές, Λάγια, Ασήλια,  Πιτσίλι ,  Γιάπλου- Πύλας Σαρίας ,  Λάκο Ανήφορων και Κούρκα,  προς τον Λευκαντίο- Φύσες,   Ποταμό του Πραστείου από την Καλή Βωνία  και άρχισε η  διάνοιξη προς  την Λούγκρα και  την Ευγώνυμο )  .

Βελτίωση βατότητας αγροτικών δρόμων από Διαφανι  προς  Μερές και από Αυλώνα προς Αχορδέα. 

 

Τοποθετηση   προστατευτικών στηθαίων σε τμήμα του επαρχιακού δρόμου μέχρι την διασταύρωση της Πέρα Παναγίας.

 Κατασκευή λιθόστρωτων κοινοτικών   σκαλώνς εντός του οικισμού της Ολύμπου στον Άγ. Αντώνιο, στην Υπαπαντή, στο Χριστό , τους Μύλους  του  Τρίτσουλα  και από το Κοριακόνο στον Αη Νπυφρη.

Αντικατάσταση    κιγκλιδωμάτων   κεντρικού δρόμου    στην Μακρυμήτα με καλαίσθητο πετρόκτιστο τοιχίο.

 Κατασκευή Πετρόκτιστων   παραδοσιακων τοιχίων   στον παραλιακό του Διαφανίου προς το λιμάνι  , στην Πλατεία της Μακρυμήτας, στην Σκάλα   από τις έξι Βρύσες προς Μακρυμήτα, στην Όξω Καμάρα,  στην Υπαπαντή, στο Κοριακόνι , στην Αυλώνα, στο δρόμο από το Σχολείο προς τους μύλους .  

Αντικατάσταση και προσθήκη τσιμεντένιων κιγκλιδωμάτων στην Αγ. Τριάδα, στου Τρουλινού, στον δρόμο που οδηγεί στο Μέγαρο, στο Μέσα Χωριό και στο Διαφάνι.

Ανάπλαση με πέτρα το περιβάλλοντος χώρου της  πηγή της Αλεμονήτριας .

Ανακατασκευή παραδοσιακών φούρνων Κοριακονίου, Σελαΐου, Αγ. Αντωνίου και κατασκευή νέων στου Τρουλινού και στη Γυτσιλέα..

Τσιμεντόστρωση      κοινοτικών δρόμων, ο Περιφερειακού Διαφανίου από Ξενοδοχείο Ορφανού μέχρι το ξενοδοχείο Γλάρος  και   περιφερειακού   από το κτίριο του ΟΤΕ μέχρι το ρέμα προς το Σχολείο, τμήματος του δρόμου κοντά στο Παληό Σχολείο Διαφανίου, τοου ρέματος του ποταμού στην Ολυμπο και των   αμαξιτών  δρόμων προς Γυτσιλέα και την Υπαπαντή-Αγ. Αντώνιο  , τμήματα  του δρόμου στα Χαντάκια  στην Αυλώνα και του δρόμου προς το κοιμητήριο Διαφανίου

Βελτίωση  δρόμων προς τα κοιμητήρια της Ολύμπου και του Διαφανίου  και στο Κάτω Χωριό.

 Καθαρισμός  μέρους του δικτύου πεζοπορικών διαδρομών : από το Διαφάνι στην Ολυμπο, από το Διαφάνι Ξυλόσκαλα- Τρίστομο- Στενό, από το στενό στο Γιαπλο, από τον Τρίστομο στην Αυλώνα, από τον Γυζουρά μέχρι τον Κούφινα, από το χωριό πρός την Αυλώνα  δια της Κοινοτικής Επιχείρησης (ΚΕΠΑΒΟΚ) που ιδρύθηκε από την Κοινότητα  .

  Μεταφορά νερου-Υδροδότηση Πέι,  Φίλιους και  Αργόνι και    προμήθεια σωλήνων   για την μεταφορά του νερού από την πηγή του Πραστείου στην παραλία Φορόκλι  .

 Ανικατασταση επιπλοεξοπλισμού αγροτικών ιατρείων Ολύμπου και Διαφανιου

Αντικατάσταση   μεγάλου μέρους των πορτοπαραθύρων του Σχολείου Ολύμπου και  επανασοβατισμός πίσω όψης   και   πρόσοψη του Σχολειου Ολυμπου   και    γενικός χρωματισμός του.

Τοποθετηση υδρομετρητών σε όλες τις  παροχές ύδρευσης    καθώς και κεντρικών στις δεξαμενές ύδρευσης  για  τον έλεγχο και την ορθολογικότερη χρήση του νερού .

Αντικατάσταση   μεγάλου μέρους του κεντρικού δικτύου ύδρευσης  της Ολύμπου από το υδραγωγείο του Αη Νούφρη-Σελάι- Μάντη - Γυτσιλέα και το επεκτκτασή του μέχρι και τον Αη Παντελεήμονα καθώς και από τον Αη Δημήτρη μέχρι την Αγία Τριάδα

Κατασκευή δίκτυου ύδρευσης και αποχέτευσης προς τους μύλους του Τρίτσουλα και επέκταση  κεντρικό αποχετευτικού δικτύου από του Τρουλινού - Κοινοτικό Μέγαρο -Γυτσιλέα - Αγιο Αντώνιο μέχρι και τον Ποταμό 

Με   ενέργειες της Κοινότητας τροποποήση  απόφασης της Περιφέρειας του 2002, ώστε να μεταφέρεται  στο Διαφάνι το πλεονάζον νερό της Βανάντας, που   χυνόταν στην Θάλασσα.

 Αμεση αποκατάσταση ζημιών του λιμανιού και του παραλιακού δρόμου Διαφανίου από θεομηνίες.

Ολοκλήρωση ηλεκτροφωτισμού της παραλίας του Διαφανίου με καλαίσθητους χυτοσιδερένιους στύλους.

Τοποθέτηση   αναμεταδοτών τηλεόρασης για την καλύτερη λήψη των σημάτων των κυριότερων τηλεοπτικών σταθμών.

Τοποθετηση δυο υδατοδεξαμενών 700 κμ  για την ύδρευση του Διαφανίου ..

Αντικατασταση και εκσυγχρονισμός μεγάλου μέρους του εσωτερικού δικτύου της ΔΕΗ Ολύμπου καθώς και τμήματος του δικτύου μέσης τάσης από τον Κυμαρά μέχρι τον Κάλυα, και ηλεκτροδοτήση του Πυροφυλάκιου για την φύλαξη του Αγρέλλη.

Ολοκλήρωση κοιτόστρωσης ρεματος Διαφανιου για την αντιπλημμυρική προστασία του 

Τέλος με την διάνοιξη του περιφερειακού δρόμου προς το Νάκρος κατέστει δυνατή η κατασκευή των δύο αιθουσών στα σχολεία Ολύμπου από την Νομαρχία Δωδεκανήσου και η αντικατάσταση των τουαλετών που πληρώθηκαν  από την Κοινότητα και   εκπόνηση μελετης και έκδοση οικοδομικής άδειαςγια κατασκευή άλλων δύο  αιθουσών .

 

 

ΜΕΛΕΤΕΣ

Με ίδιους πόρους

Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμισεων Πηγαδίων. 89.000

 Μελέτη Κύρωσης κοινοχρήστων χώρων Απερίου, Αρκάσας -Βολάδας -Όθους- Πυλών -Σπόων 27.000

Επικαιροποίηση πολεοδομικής μελετης Σκόπης Πηγαδίων16.000

Μελετη χαραξης Αιγιαλου και Παραλίας Αχάτας και Κυράς Παναγιάς 11.600

Μελέτη τροποποίησης ή μη μελετης  πολεοδομικής  περιοχής δασονομείου10.000

Μελετη για αποχετευτικό compact Φοινικίου 5.779

Μελετη πεζοδρόμισης παραλιακου Πηγαδίων 37.200

Μελετη  χωροθετησης Λιμενα οχληρων φορτιων Καρπαθου 37.200

Μελετη Ωρίμανσης φακελου για ανεγερση κτιρίου πολιτικής προστασίας 24.800

Μελετη διανοιξης οδου εντος οικισμού Μεσοχωρίου και Λευκού 26.000

Μελετη αποχέτευσης Σπόων και Αγιου Νικολάου 110.000

Μελετη ενεργειακής αναβαθμισης κτιρίου Γυμνασίου Πηγαδίων και 1ου ΕΠΑΛ 24.800

 Ωρίμανση φακέλου για την ανέρση αθλητικών εγκαταστάσεων Δήμου  32.000

Μελετες ασφαλτοστρωσεων εντος αστικου ιστου 20.400

Μελετες ασφαλτοστρωσεων εκτος αστικου ιστου 15.000

Στατική μελέτη 1ου και 2ου Νηπιαγωγίου Πηγαδίων 28.000

Αρχιτεκτονική και στατική αποτύπωση – ερευνα 1ου και 2ου νηπιαγωγίου 28.000

Μελετη αντικαταστασης δικτυων αποχέτευσης Μενετων και επικαιροποίηση μελετων Αποχετευτικών Αμμοοπης -Λακκι 28.000

Μελετη αντικατάστασης δικτυων ύδρευσης Ολύμπου  17.360

 

ΜΕΛΕΤΕΣ

 

Με ίδιους πόρους ή ενέργειες της Κοινότητας εκπονήθηκαν:

Τοπογραφικές μελέτες των αγροτικών Δρόμων Διαφάνι -Βανάντας και του   Φίλιους (Αγίου Μηνά) , του Περιφερειακού δρόμου Ολύμπου, του Γηπέδου,   του φράγματος ανάσχεσης όμβριων Βαθέας, 

 Αρχιτεκτονικές  μελέτες ανέγερσης  Πολυδύναμου Ιατρείου     .  

Οριστική μελέτη λιμενικών έργων επέκτασης προβλήτας  λιμενος  Διαφανιού καθως και η Μελετη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και η Γεωλογική /γεωτεχνική   .

Οριοθετήθηκε Εξομοιούμενη Λιμενική Ζώνη για το λιμάνι του Διαφανίου

Μελέτη  βελτίωσης και τσιμεντόστρωσης  της προβλήτας μικρών σκαφών στις Καμάρες  και χορηγήθηκε απαλλαγή από την υποχρέωση  εκπόνησης Μελετη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Μελέτη   κατασκευής τριών ομβροδεξαμενών   και ένταξη στο πρόγραμμα ΟΠΑΑΧ

Τοπογραφική μελέτη   για οριοθέτηση ζώνης Αιγιαλού και Παραλίας,  στο Διαφανι μέχρι το Καμπί .

Μελέτη πεζοπορικών διαδρομών  και  ένταξη έργου στο πρόγραμμα LEADER για την με αυτεπιστασία εκτέλεση του .

Τοπογραφική αποτύπωση  όλων των  παραδοσιακών ανεμομύλων της κορυφογραμμής .

  Μελέτη οδοποιίας , γεωλογική   και Μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την ολοκλήρωση του δρόμου Αυλώνας — Κοίλιους- Τριστόμου .

Προκαταρτική μελέτη οδοποιίας για διάνοιξη αγροτικού δρόμου από Αυλώνα προς Κοντό περιοχής Βρουκουντας.

Γεωλογική μελέτη για την κατασκευή μικρού φράγματος ανάσχεσης όμβριων στην θέση Βαθέα.

Αρχιτεκτονική μελέτη για την κατασκευή κτιρίου για την στέγαση του λαογραφικού Μουσείου καθώς και μελέτες για την κατασκευή δυό κοινόχρηστων τουαλετών και ενός στέγαστρου αναμονής επιβατών την Πλατεία της Μακρυμήτας.

Με προγραμματική σύμβαση από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Ρόδου μελέτη για την  κατασκευή αθλητικού κέντρου που θα περιλαμβάνει ένα γήπεδο ποδοσφαίρου και ενός μπάσκετ  και Μελέτη πλακόστρωσης του δρόμου από την Πλατεία της Μακρυμήτας μέχρι το Σελλάι, έργο που δημοπρατήθηκε. 

Με προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο Καρπάθου   μελέτες ασφαλτόστρωσης των αγροτικών Δρόμων Αγίου Μηνα (Φίλιους) και Βανάντας .

Με ενεργειες της κοινότητας χορηγήθηκε απαλλαγή από υποχρέωση  εκπόνησης Μελετης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων  για τις ασφαλτοστρώσεις των παραπάνω δρόμων .

 Μελέτη και   οικοδομική άδεια για την κατασκευή δυο μικρών αιθουσών για την στέγαση του νηπιαγωγείου .

Μελέτη ηλεκτροφωτισμού του δρόμου εισόδου από τη Όλυμπο από την Πέρα Παναγία μεχρι την Μακρυμήτα  .

Μελέτη  φωτισμού για ανάδειξης αναμομύλων και ορεινού όγκου Φουρκίων και κρημνών Τρίτσουλα και Τρουλινού  .

Συντάχθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές για την διενέργεια διαγωνισμού  για την προμήθεια    εκσκαφέα/φορτωτή με σφύρα   από το πρόγραμμα Θησέας.

 

 

  

Διοικητική οργάνωση:

 Συστάθηκε η Κοινοτική Επιχείρηση Πολύπλευρης Ανάπτυξης Β. Καρπάθου (ΚΕΠΑΒΟΚ). 

 Καταρτίσθηκε και εγκρίθηκε νέος κανονισμός εσωτερικής Υπηρεσίας της Κοινότητας .

Καταρτίσθηκε κανονισμός καθαριότητας 

Συστάθηκε ο Πολιτιστικός Οργανισμός της Κοινότητας ,

Αναμορφώθηκε ο κανονισμός ύδρευσης