H KΑΡΠΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΥΡΑΓΟΣ •
Στην σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) θα συζητηθεί ο Καθορισμός Γενικού Ενδεικτικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για την δρομολογιακή περίοδο από 01-11-2022 έως 31- 10-2023. Παράλληλα όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας σχεδιάζεται η χρηματοδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών με 670.000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων με υποχρέωση δρομολόγησης νέων πλοίων, χωρίς οι φορείς της Καρπάθου να έχουν καταλήξει ποια δρομολόγια εξυπηρετούν καλύτερα τα νησιά μας για να ζητήσουν να τα περιλάβει το Υπουργείο στον σχεδιασμό του.
Αν κρίνουμε μάλιστα από τις σχετικές ανακοινώσεις του Περιφερειάρχη μετα την συνάντησή του με τον Υπουργό Ναυτιλίας τα σημερινά δρομολόγια φαίνεται να τον ικανοποιούν πλήρως ενώ και οι φορείς της Καρπάθου αντι να απαιτούν ορθολογικά δρομολόγια από Πειραιά με σύγχρονα πλοία που θα καλύπτουν πλήρως και τις τοπικές μεταφορικές ανάγκες από Κρήτη και Ρόδο , φέρονται να είναι ικανοποιημένοι με την δρομολόγηση ταχύπλοου στα τοπικά δρομολόγια προς Κρήτη και Ρόδο, αδιαφορούντες για τα δρομολόγια από τον Πειραιά.
Ετσι η Κάρπαθος κινδυνεύει να παραμείνει και πάλι και μάλιστα για πολλά ακόμη χρόνια ουραγός από πλευράς ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας .
Η ιστορία επαναλαμβάνεται:
Στις 14 Φεβρουαρίου 2021 στείλαμε στον Δήμαρχο και τους δημοτικούς Συμβούλους το ακόλουθο μήνυμα:
«Στις αρχές Μαρτίου θα εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό «Ενδεικτικού Γενικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» με βάση το οποίο θα ακολουθήσει στην συνέχεια και η προκήρυξη των άγονων γραμμών για το 2022.
Επιβάλλεται ως εκ τούτου συζητήσετε το θέμα ως κατεπείγον στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο και να ζητήσετε να περιληφθούν στο ενδεικτικό δίκτυο δρομολόγια που θα εξυπηρετούν πραγματικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Καρπάθου τόσο με τον Πειραιά όσο και με Ρόδο και Κρήτη λαμβάνοντας υπόψη και τα στοιχεία που αναφέρονται στο επισυναπτόμενο σχετικό σχόλιό μας … ( «Η ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΟΥΡΑΓΟΣ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες», blog protaikarpathos ).
Την 1η Ιουνίου διαβάζοντας την απόφαση του ΣΑΣ της 31ης Μαΐου , ο υποφαινόμενος διαμαρτυρήθηκε στο Υπουργείο για την μη βελτίωση των δρομολογίων προς Κάρπαθο. Μας απάντησαν ότι θεσμικοί φορείς δεν είχαν υποβάλει σχετικό αίτημα αλλά μόνο μόνο ευχαριστίες για την δρομολόγηση του ταχυπλόου στην γραμμή Σητεία-Ρόδος.
Ύστερα από αυτό στις 3 Ιουνίου στείλαμε το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα προς την Έπαρχο, τον Δήμαρχο Κάσου και τον Δήμο Καρπάθου .
«Όπως διαπιστώνεται από την απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών τα δρομολόγια που θα προκηρυχθούν για το 2022 θα είναι τα ίδια με τα φετινά, αφού από κανένα τοπικό φορέα δεν έχει ζητηθεί βελτίωσή τους.
Η απόφαση προκήρυξης προωθείται για υπογραφή από τον Υπουργό.
Θα παρακαλούσα αν συμφωνείτε με το περιεχόμενο της επισυναπτόμενης εν σχεδίω επιστολής να την στείλετε άμεσα στο Υπουργείο Ναυτιλίας ηλεκτρονικά στα παρακάτω e-mail μήπως πετύχουμε κάποια βελτίωση τους:
«Θέμα : Βελτίωση ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης Καρπάθου -Κάσου
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ
Το γεγονός ότι τα νησιά μας είναι από τα πιο απομακρυσμένα από τον Πειραιά επιβάλλει τον κατάλληλο σχεδιασμό των δρομολογίων και δρομολόγηση στην γραμμή πλοίου 1ης κατηγορίας χωρίς πολλές ενδιάμεσες προσεγγίσεις με στόχο την μείωση της διάρκειας του ταξιδιού .
Δυστυχώς κύριε Υπουργέ, διαβάζοντας την απόφαση του ΣΑΣ της 31ης Μαΐου με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι σε ότι αφορά το νησί μας η κατάσταση της ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης δεν προβλέπεται να βελτιωθεί.
Το ταξίδι Πειραιάς- Κάρπαθος θα εξακολουθεί να διαρκεί 22 και 30 ώρες όταν με κατάλληλο σχεδιασμό των δρομολογίων μπορεί να μειωθεί σε 11-15 ώρες .
Πιστεύουμε πως θα συμφωνήσετε κύριε Υπουργέ πως είναι αντιδεοντολογικό να προστίθεται στο δρομολόγιο προς Κάρπαθο η προσέγγιση στην Μήλο που εξυπηρετείται καθημερινά με άλλα πλοία καθώς και η προσέγγιση στην Ανάφη που εξυπηρετείται με προέκταση δρομολογίων από Σαντορίνη
Παρακαλούμε κύριε Υπουργέ όπως λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω τροποποιήσετε την σχετική προκήρυξη και προκηρύξετε με πλοίο 1ης κατηγορίας με ενιαία προσφορά τα παρακάτω δρομολόγια, για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο.
1. Πειραιάς-Θήρα -Κάσος -Κάρπαθος - Ρόδος και επιστροφή
2. Πειραιάς- Θήρα -Σητεία - Κάσος- Κάρπαθος - Χάλκη -Ρόδος και επιστροφή
3. Πειραιάς- Θήρα- Ηράκλειο - Σητεία- Κάσος - Κάρπαθος -Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδος και επιστροφή
3. Για την Περίοδο 15/4 έως 1/10 Ρόδος- Χάλκη -Διαφάνι -Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία - Ηράκλειο και επιστροφή .
Ελπίζουμε κύριε Υπουργέ να υιοθετήσετε και ικανοποιήσετε το δίκαιο αίτημά μας.»
Και πάλι δεν υπήρξε καμιά αντίδραση από πλευράς των τοπικών θεσμικών φορέων της Καρπάθου με αποτέλεσμα να προκυρηχθουν για την περίοδο 1/11/2021-30/10/2022 τα παρακάτω δρομολόγια με πλοίο τρίτης (3ης) κατηγορίας:
α)Θήρα– Σητεία- Κάσος – Πηγάδια - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδος και επιστροφή β) Σητεία- Κάσος – Πηγάδια - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδος και επιστροφή σε συνέχεια δρομολογίου ΠΕΙΡΑΙΑ-ΜΗΛΟΥ-ΘΗΡΑΣ-ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
γ)Ηράκλειο- Σητεία- Κάσος – Πηγάδια - Διαφάνι - Χάλκη - Ρόδος (01) δρομολόγιο την εβδομάδα από 06/06/2022 έως 04/09/2022 .
Έτσι και την επόμενη δρομολογιακή περίοδο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2022 η Κάρπαθος θα εξυπηρετείται είτε από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ (41 ετών ) ή το ΟΛΥΜΠΟΣ (51 ετών) και το ταξίδι από τον Πειραιά θα εξακολουθεί να διαρκεί μέχρι και 28 ώρες . Πολύ δε φοβούμαστε ότι το ίδιο θα συμβεί και για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, αν δεν υπάρξει σοβαρή και τεκμηριωμένη πρόταση εκ μέρους των θεσμικών μας φορέων .
- Επιβάλλεται ως εκ τούτου οι φορείς Καρπάθου και Κάσου να συμφωνήσουν άμεσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο δρομολογίων , όπως πιστεύουμε πως είναι αυτό που προτείνεται παραπάνω, και να ζητήσουν από το Υπουργείο Ναυτιλίας την προκήρυξή τους με ενιαία προσφορά με μακροχρόνια σύμβαση και με πλοίο 1ης κατηγορίας, δηλαδή με πλοίο ηλικίας μέχρι 10 ετών και ταχύτητας άνω των 22 ν. μιλίων την ώρα, ώστε να ενδιαφερθεί να την αναλάβει ένα σύγχρονο πλοίο και να αποκτήσουν επι τέλους τα νησιά μας την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία που δικαιούνται.