Τον Δεκέμβριο του 2018 είχαμε στείλει στον υποψήφιο Δήμαρχο το παρακάτω ενημερωτικό σημείωμα στο οποίο παραθέταμε μερικά από τα προβλήματα που κρίναμε αντικειμενικά ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπισθούν κατά την διάρκεια της θητεία του .
Πέντε χρόνια μετά δεν έγινε τίποτε από αυτά.
Να σημειωθεί πως με την συνένωσή της με τον Δήμο Καρπαθου το 2011, η Κοινότητα Ολύμπου , εκτός απο το εξοπλισμό που είχε συνεισφερει σε μηχανήματα, συνέβαλε και στην αύξηση των καθαρών τακτικών επιδοτήσεων του Δήμου από το Κράτος με πάνω από 500.000 ευρώ, χωρίς στο διάστημα της 12ετίας που πέρασε από τότε να έχει εκτελεστεί κανένα έργο υποδομής στη περιοχή .
Ελπίζουμε να μη βρεθούμε στην ανάγκη να θέσουμε αυτούσιο το ίδιο σημείωμα υπόψη των υποψηφίων Δημάρχων κατά τη προεκλογική περίοδο του 2028!!.
-------------------------------------
16/12/2018
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Παραθέτω μερικές σκέψεις και
προτάσεις για παρεμβάσεις στην περιοχή
δημοτικής Ενότητας Ολύμπου που ευελπιστώ να σας φανούν χρήσιμες κατα την κατάρτιση του προγράμματός σας :
1.
Πάγια
κατανομή του 1/6 της ΣΑΤΑ που λαμβάνει κάθε χρόνο ο Δήμος από το Υπουργείο στην Κοινότητα Ολύμπου για μικρά έργα τοπικής σημασίας.
2.
Απομάκρυνση
σημείου τελικής διάθεσης βοθρολυματων
Διαφανίου από τις «παραποτάμες» .
3.
Κατασκευή
ενός σηπτικού βόθρου στον Περάτη για πρωτογενή επεξεργασία βοθρολυμάτων Ολύμπου
και επέκταση δικτύου κατά 1000 μ για την υπεδαφιο διάθεσή τους σε κατάλληλο σημείο, όπου αποροφούνται από το έδαφος .
4. Ολοκλήρωση διαδικασίας οριοθετησης αιγιαλου και Παραλίας ώστε να προχωρήσει η υλοποίηση σε πρώτη φάση της μελετης βελτίωσης προβλήτας μικρών σκαφών στις Καμαρες και σε δεύτερη φάση εκπόνηση μελετης για την επέκτασή της.
5.
Αποπεράτωση
οικοδομικών εργασιών λαογραφικού Μουσείου Ολύμπου (Προϋπολογισμού 250.000 ευρώ)
.
6.
Κατασκευή
δυό κοινόχρηστων τουαλετών στην πλατεία της Μακρυμήτας. (
θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στο ισόγειο
του κτιρίου του λαογραφικού Μουσείου.
7.
Ανάδειξη
/Ανάπλαση Ανεμόμυλων
8.
Τοποθέτηση
ενός σωλήνα ύδρευσης Φ20 απευθείας από
δεξαμενή Κυμαρέας μέχρι Διαφάνι και τριών κοινόχρηστων βρυσών για καθαρό πόσιμο
νερό.
9.
Βελτίωση
– ασφαλτόστρωση του περιφερειακού δρόμου της
Ολύμπου προς Νάκρος- Σχολεία.(Προϋπολογισμού 150.000 ευρω )
10.
Διαπλάτυνση με ίδιους πόρους και μέσα του αγροτικού δρόμου προς Φίλιος (Αγιο Μηνά),
ώστε να
αποκτήσει το απαιτούμενο πλάτος των 6 μ και στη συνεχεια ασφαλτοστρόστρωσή του με τις πιστώσεις του
προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ (υπάρχει σχετική μελέτη από το 2006) .
11. Ανάθεση
καθαρισμού οικισμών
Ολυμπου-Διαφανίου και συλλογής οικιακών απορριμμάτων Ολύμπου σε ιδιώτη με
σύμβαση έργου.
12. Ανάθεση με συμβάσεις έργου της συντήρησης-αποκατάστασης βλαβών ύδρευσης
αποχέτευσης και δημοτικού Φωτισμού σε ιδιώτη.
13. Διάνοιξη
αγροτικού δρόμου από Αυλώνα μέχρι την Χοντρή Βουλά, για την διευκόλυνση επισκεψιμότητας αρχαιολογικού χώρου Βρυκουντας . ( Το κόστος
μπορεί να καλυφθεί από το προϊόν εράνου που πραγματοποιήθηκε για τον σκοπόνν
αυτόν το 2000).
14. Καθαρισμός κύριων μονοπατιών πεζοπορικών
διαδρομών.
15. Βελτίωση Ασφαλτόστρωση αγροτικου δρόμου
Διαφάνι Βαναντα προυπολογισμου 250.000 ευρω. (Υπαρχει σχετική μελέτη από το
2006).
16. Κατασκευή τοιχίου αντιστήριξης δρομου προς παρκιγκ/πολυδύναμο ιατρείο (προϋπολογισμού
10.000 Ευρώ).
17. Συνέχιση εργασιών ολοκλήρωσης διάνοιξης αγροτικού δρομου Αυλώνας -Τριστόμου.
18. Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Ολύμπουυ
19. Εκτέλεση δυο δρομολογίων εβδομαδιαίως με
λεωφορείο προς Πηγάδια και ενός με ανταπόκριση
με δρομολόγια πλοίων που δεν προσεγγίζουν στο Διαφανι με αναλογη
τροποποίηση σύμβασης με ΚΤΕΛ και καταβαλλομενου μισθώματος για την παραχώρηση
Δημοτικου Λεωφορείου..
1.Μερική υλοποίηση ώριμης μελέτης Επαρχιακού δρόμου Απέρι –Σπόα .
Σε πρώτη φάση να βελτιωθούν τα τμήματα 500 μ μετα τον Μερτώνα και από την Κακή σκάλα μέχρι
το Ατσοτύριχο ( μήκους δυο χλμ) όπου το
πλάτος του δρόμου είναι μικρότερο των πέντε μέτρων ( προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ).
2. Κατασκευή υπολειπομένων
τοιχίων αντιστήριξης επαρχιακού δρόμου Ολύμπου-Σπόων στη θέση Μυρτόκοπος σύμφωνα με την εγκεκριμένη από το 2003 μελέτη
,(προϋπολογισμου 200.000 ευρώ), ώστε να αποκτήσει το προβλεπόμενο πλάτος των 8 μ. και να
περιορισθεί ο κίνδυνος ατυχήματος από τις καταπτώσεις πετρών.