Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

 

     ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ

 Με  μια ακόμη απευθείας ανάθεση


     Με  έκτακτη  και πάλι δια περιφοράς  συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου    αποφασίσθηκενα συνεχιστεί   η διαδικασία για απευθείας  ανάθεση   σε ιδιώτη της αποκομιδής των στερεών αποβλήτων  (ΑΣΑ)  της ΔΕ  Καρπάθου.για τρείς μήνες  με χρήση δυο απορριμματοφόρων      έναντι    148.762,80   €  ,  

Υπενθυμίζεται πως η  ανάθεσης της αποκομιδής σε ιδιώτη είχε επιχειρηθεί και  το περασμένο καλοκαίρι  με κόστος 768.000 ευρώ το χρόνο.  Λέγεται  μάλιστα πως το θέμα αυτό  αυτό ήταν  μια από τις αιτίες  διαφωνίας μελών της  Νέας Πνοής με τον Δήμαρχο .     Τότε   είχαν διαφωνήσει   και οι  άλλες δυο δημοτικές  παρατάξεις  γεγονός που ανάγκασε τον Δήμαρχο να ανακαλέσει τον   σχετικό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει  τον περασμένο Αύγουστο.

Τώρα συμφώνησαν  με την δικαιολογία πως  θα γίνει για ένα μόνο τρίμηνο.

 Περιμέναμε  πως  στο  χρόνο που μεσολάβησε  οι διοικούντες τον Δήμο   θα είχαν   φροντίσει   για την    προετοιμασία  και ενίσχυση της Υπηρεσίας, από πλευράς μηχανολογικού εξοπλισμού και προσωπικού, ώστε να  μπορούν να καλυφθούν χωρίς προβλήματα   οι ανάγκες  την περίοδο του καλοκαιριού  που  είναι αυξημένες .    Να επισπεύσουν την διαδικασία για την προμήθεια   του  απορριμματοφόρου που είχε εγκριθεί από το 2019   μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ ,   να φροντίσουν   για την επισκευή των  δυο  μεγάλων απορριμματοφόρων  16 κ.μ. που βρίσκονται σε ακινησία    και να  προβούν έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειας για πρόσληψη  του απαραίτητου εποχιακού προσωπικού, που με καθυστέρηση τώρα προσλαμβάνουν.

Αντί αυτών   από τον χειμώνα μεθόδευαν την ανάθεση της αποκομιδής σε ιδιώτη απαξιώνοντας την υπηρεσία και το προσωπικό της όπως  αποδεικνύεται  από την εγγραφή στον προϋπολογισμό του  2022 πιστώσεων 150.000 ευρω για την  αποκομιδή των ΑΣΑ της Δ.Ε. Καρπάθου, 150.000 για την αποκομιδή των ΑΣΑ της ΔΕ Ολύμπο , 125.000 ευρώ για το πλύσιμο των Καδων ΔΕ Καρπαθου και 125.000 για το πλύσιμο των κάδων της ΔΕ Ολύμπου.

 Καμιά ενέργεια για την επισκευή των απορριμματοφόρων ή την  έγκαιρη ενίσχυση του προσωπικού.

 Τώρα  επικαλούνται ως έκτακτες συνθήκες, τον  κορονοϊό και τον κίνδυνο πυρκαγιάς    για να δικαιολογήσουν την ανάθεση  του έργου  σε ιδιώτη χωρίς διαγωνισμό  με το υπερβολικά υψηλό   μίσθωμα   των 148.768,80 € για τρείς μήνες.

    Δεν έχει δημοσιευθεί η μελέτη   για να δούμε πως  υπολογίσθηκε το κόστος αποκομιδής των ΑΣΑ της ΔΕ Καρπαθου  με δυό απορριμματοφόρα  για ένα τρίμηνο με ακρίβεια λεπτών(!) ,    

  Με βαση όμως  παρόμοιες συμβάσεις άλλων δήμων, το κόστος  κρινεται  υπερβολικό . [i]  ΔΑλλος Δήμος ανέθεσε την αποκομιδή των απορριμμάτων Δημοτικής Ενότητας   με οκτω τοπικές κοινότητες   και 5500 κατοίκους, (όσο δηλαδή και η ΔΕ Καρπαθου ), για διάστημα πέντε (5) μηνών έναντι 49.600,00 € συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. ( 10,000 τον μήνα)  με υποχρέωση του αναδόχου  εκτός της τακτικής αποκομιδής  τρείς φορές την εβδομδςα από τις μικρες κοινότητες  και πεντε φορές από την έδρα της ΔΕ που έχει πληθυσμό  όσους και τα Πηγαδια, να φροντίζει και για το πλύσιμο των κάδων μια φορά το μήνα. 

 Ο δήμος Καρπαθου είναι ετοιμος να πληρώσει πεντε φορές περισσότερα χωρίς πλύσιμο των κάδων.

Από άλλες συμβάσεις προκύπτει πως το  ημερήσιο μίσθωμα απορριμματοφόρου 16 κμ   με το προσωπικό του ανέρχεται  σε 400 ευρώ  περίπου  και   η μίσθωση απορριμματοφόρου χωρίς προσωπικό  σε 100-110 ευρώ ανά ημέρα ,  Αλλος Δήμος συνήψε  τρίμηνη   σύμβαση για αποκομιδή  των ΑΣΑ  απομακρυσμένης ορεινής Δημότικής Ενότητας   και την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων  με   διάθεση ενός οδηγού και τεσσάρων εργατών καθαριότητας  με την χρήση απορριμματοφόρου του Δήμου , έναντι μόλις  19.000  ευρώ( 6.300 ευρώ τον μήνα)..  Αυτή την    πρακτική  και οικονομική λύση είχε εφαρμόσει και η Κοινότητα Ολύμπου την διετία 2005-2006  με κόστος  μόλις 1200 ευρώ το μήνα για την συλλογή των ΑΣΑ μέσα από τον οικισμό της Ούμπου  και μεταφορά τους στο  ΧΑΔΑ  που βρισκόταν  σε απόσταση  18 χλμ. .

 Σύμφωνα με την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής η αποκομιδή  των ΑΣΑ της ΔΕ Καρπαθου  μπορεί να γίνει με δυό απορριμματοφόρα . Ο Δήμος διαθέτει  σε ενέργεια 3 απορριμματοφόρα, 7 οδηγούς και 23 εργάτες.   Θα μπορούσε  κατά συνέπεια   να αναθέσει σε ιδιώτη το έργο της αποκομιδής  των απορριμμάτων  της Βορείου Καρπαθου  με την χρήση του μικρού απορριμματοφόρου πληρώνοντας  μόνο το κόστος  του προσωπικού   και  με τα    άλλα δυό απορριμματοφόρα  να προβαίνει στην αποκομιδή των ΑΣΑ της νότια Καρπάθου  σε  καθημερινή βάση . Εν  ανάγκη θα μπορούσε  να μισθωθεί ένα ακόμη απορριμματοφόρο   με το προσωπικό του από ιδιώτη.

Η  ανάθεσή  της αποκομιδής  των ΑΣΑ της ΔΕ Καρπαθου τον Αύγουστο  για τρείς μήνες  με μίσθωση δύο  απορριμματοφόρων  με τόσο υψηλό μίσθωμα και  ο παροπλισμός  των λειτουργούντων  απορριμματοφόρων  του δήμου, την ώρα που προσλαμβανεται εποχικό προσωπικό   προκαλεί εύλογα   ερωτηματικά    για την σκοπιμότητα της απόφασης  της οικονομικής Επιτροπής. 

 


 Σχετικό το σχόλιο   μας στο [i]http://protaikarpathos.blogspot.com/ 16 Ιουνιου 2021

ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗΣ των σκουπιδιών της Καρπάθου

  

ΥΓ 1.

Παρόλο που κηρύχθηκε άγονη διαδικασία  γιατί  η ενδιαφερόμενη ΑΦΟΙ Γ.ΤΣΑΤΣΟΠΟΥΛΟΙ ΕΠΕ, που εδρεύει στην Θεσσαλία, ζητούσε να πληρώνει  τα καύσιμα ο Δήμος, η Οικονομική επιτροπή  με την 142/26-6-2022 απόφασή της αποφάσισε την επανάληψη  της διαδικασίας αντί να εξετάσει φτηνότερες  εναλλακτικές λύσεις όπως επιβάλλουν οι κανόνες  χρηστής διοίκησης.  

 ΥΓ 2 . Σην φωτογραφία εικονίζονται  τρία αποριμματοφόρα που παρέλαβε ο Δήμος Ναξου με (leasing)  που  προμηθευτικε 10 οχήματα   μεταξύ των οποιων  και καδοπλυντήριο ,  συνολικής αξίας 1.742.200 €, τα οποία μετα την αποπληρωμή τους , σε πέντε χρόνια θα περιέλθουν στην κυρίοτητα του Δήμου. όταν πέρσι ο Δήμος Καρπαθου ήταν ετοιμος να πληρώσει   3.075.000 ευρώ  για τεσσερα χρόνια για την μισθωση δυό αποριμματοφόρων   και ενός καδοπλυντηρίου για πέντε πλυσίματα των καδων το χρόνο !!!

 

NEO ΛΙΜΑΝΙ ΟΧΛΗΡΩΝ ΚΑΡΠΑΘΟΥ

  Έγκλημα  κατά συρροή .

Πριν λίγες μέρες  ήρθε στο φως της δημοσιότητας η πρόταση του   κ. Γιαμιν, για το "νέο  εμπορικό λιμάνι" στην παραλία της Αγ. Κάρας  του Βρόντη. 
 


Δυο μέρες μετά , λόγω των   αντιδράσεων που προκλήθηκαν , με   δελτίο τύπου οι διοικούντες τον Δήμο  προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους  για το θέμα . 

 Ο Δήμαρχος ισχυρίζεται ότι ανέθεσε την μελέτη  στον κ. Γιαμιν  βάσει της απόφασης του ΔΣ  του  2017 . Η αλήθεια είναι πως η απόφαση  εκείνη ζητούσε  η μελέτη  να εκπονηθεί από το Λιμενικό Ταμείο ,   η τεχνική Υπηρεσία του  οποίου, όπως αναφέρεται   στο με αριθμ.45/14-1-2019 έγγραφό της , θεωρεί ως  ιδανική θέση για την κατασκευή νέων λιμενικών εγκαταστάσεων  την βραχώδη ακτή του Βρόντη   και όχι  την   παραλία, όπου σχεδίασε το έργο ο κ. Γιαμιν καθ’ υπόδειξη του Δημάρχου.

 Λένε  πως σαν δήμος ήταν υποχρεωμένοι να υλοποιήσουν την απόφαση του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου  παρασιωπώντας το γεγονός ότι το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο  έχει υιοθετήσει την  πρόταση της τεχνικής Υπηρεσίας ,  με την από 18-12-2021 απόφασή του την οποία ο  Δήμαρχος αγνόησε και αγνοεί κατά παράβαση του νόμου υποστηρίζοντας την πρόταση του κ. Γιαμιν .   

  Αναφέρει πως η πρόταση δεν θα προχωρήσει αν δεν εξασφαλιστεί συναίνεση της Μητρόπολης που είναι ιδιοκτήτης της περιοχής. Το ερώτημα που τίθεται  είναι γιατί ο Δήμαρχος έσπευσε να αναθέσει την μελέτη  για την συγκεκριμένη θέση,  διαθέτοντας 37.000ευρώ,  χωρίς  να έχει εξασφαλίσει προηγούμενη συναίνεση της Μητρόπολης αλλά και της αρχαιολογικής Υπηρεσίας  η οποία,  εξ όσων γνωρίζουμε, δεν συμφωνεί   για την  κατασκευή έργου στην θέση αυτή που βρίσκεται εντός του αρχαιολογικού χώρου.  

Στο Δελτίο Τύπου αναφέρεται ακόμη πως  η πρόταση του μελετητή   είναι η βέλτιστη  με βάση τους διαθέσιμους χώρους και το κόστος υλοποίησης.

    Αν και δεν έχει δημοσιοποιηθεί το κόστος υλοποίησης της,   με βάση το μήκος των κρηπιδωμάτων (360 μ) και  του κυματοθραύστη (150 μ)  είναι  βέβαιο  πως  ο προϋπολογισμός του υπερβαίνει  το κόστος του  απλού ,  αλλά πολλαπλά χρησιμότερου κρηπιδώματος,  που πρότειναν οι Καρπάθιοι Πλοίαρχοι  και η Τεχνική Υπηρεσία του Λ.Τ.

   Ανεξάρτητα όμωςαπό το αυξημενο  κόστος του,  το προτεινόμενο έργο  μειονεκτεί  και από πλευράς λειτουργικότητας δεδομένου   θα μπορεί να εξυπηρετεί μόνο μικρά μότορσιπ, ενώ    ο σχεδιασμός του Λιμενικού Ταμείου  επιτρέπει  επι πλέον  και την πρυμνοπλαγιοθέτηση   επιβατηγών πλοίων   οποιουδήποτε  μεγέθους και παράλληλα μπορεί να επεκταθεί στο μέλλον αν οι συνθήκες το επιβάλουν.

 

   Προσομοίωση : Πάνω η πρόταση της ΤΥ του ΛΤ καί κατω η πρόταση Γιαμίν 

Το ερώτημα  που έχει τεθεί χωρίς να δοθεί απάντηση είναι  με ποια κριτήρια ο Δήμαρχος επέλεξε την συγκεκριμένη θέση για μελέτη νέου λιμανιού  αγνοώντας την άποψη της τεχνικής υπηρεσίας του λιμενικού ταμείου και με ποια κριτήρια επέλεξε τον κ. Γιαμιν για την εκπόνηση της προκαταρτικής μελέτης  χωροθέτησης του πληρώνοντας του 37.000 ευρώ , όταν υπήρχε προσφορά από άλλο αξιόπιστο μελετητικό γραφείο, που ανελάμβανε να εκπονήσει την μελέτη με μόλις 12.500 ευρώ.

  Κάποιοι λένε πως  η μελέτη ανατέθηκε στον κ. Γιαμίν  απλά και μόνο για να  περάσει από την ΕΣΑΛ η πρόταση για το Γαρόνησο . Ίσως  να έχουν δίκιο αφού  η ανάθεση  έγινε όταν δημοσιεύθηκε η απόφαση της ΕΣΑΛ  η οποία  δεν ενέκρινε την έκθεση ΠΠΠΑ για το  Γαρόνησο    «ώστε να δοθεί η δυνατότητα εξέτασης και άλλων εναλλακτικών λύσεων και ειδικά η δυνατότητα χωροθέτησης ορισμένων χρήσεων σε άλλη γεωγραφική θέση στο νησί».   

 Να θυμήσουμε πως στην απόφαση εκείνη της ΕΣΑΛ  επισημαίνετο ότι με την καθαίρεση του κυματοθραύστη  δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούνται τα ανατολικά κρηπιδώματα του λιμανιού , ότι  θα δημιουργούνται μη αποδεκτές συνθήκες κυματικής διαταραχής στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης    και ότι στο  νέο  λιμάνι θα μπορούν να ελλιμενίζονται μόνο μικρά ημερόπλοια  και αλιευτικά μήκους μεχρι 40 μ.

 Με άλλα λόγια με την  κατ΄ όνομα επέκτασή του λιμανιού  σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών  τα μικρά εμπορικά πλοία, άνω των 40 μ. θα  πρέπει να αναζητούν καταφύγιο σε γειτονικά νησιά!!  

   Ο  Δήμαρχος αντί  μετα την εκείνη την απόφαση  της ΕΣΑΛ να ζητήσει να συμπεριληφθεί στην έκθεση του ΠΠΠΑ ως εναλλακτική λύση   και ο σχεδιασμός που  πρότεινε η Τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου  με το με αριθμ.45/14-1-2019 έγγραφό της  έσπευσε να αναθέσει  απευθείας   στον  κ. Γιαμιν   την μελέτη χωροθέτησης   νέου λιμανιού οχληρών στην παραλία  της Αγίας Κάρας  για να στηρίξει τον προβληματικό σχεδιασμό του για το Γαρόνησο.  

   Από την άλλη η  Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφέρειας   ισχυρίσθηκε ότι το ΓΠΣ της πόλης δεν επιτρέπει την κατασκευή λιμενικού έργου σε άλλη θέση του νησιού εκτός του Γαρόνησου  και  ότι δεν  στο υπό εκπόνηση Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο  δεν προβλέπεται  η κατασκευή της προτεινόμενης από το Λ.Ταμείο  λιμενικής εγκατάστασης  στην βόρεια ακτή του  Βρόντη .

Το ερωτήματα που τίθενται, χωρίς να περιμένουμε απάντηση,  είναι   γιατί ανατέθηκε και  πως ανέλαβε την εκπόνηση της μελετης ο κ. Γιαμιν για την  παραλία της Αγία Κάρα, αν δεν επιτρέπεται κατασκευή λιμενικού έργου, εκτός Γαρονήσου; Αν η θέση του  Γαρόνησου ήταν δεσμευτική, όπως ισχυρίζονται,  γιατί δεν  υπέβαλλαν στην ΕΣΑΛ ως εναλλακτικές  και την  προτάσεις ΜΑΡΝΕΤ και ΡΟΝΓΚΑΝ[i]  που μετείχαν στον σχετικό διαγωνισμό του 2009 .Το 2009  δεν τις ενέκριναν λόγω του υψηλότερου κόστους τους  σε σχέση με την πρώτη λύση Γιαμιν , τώρα που  η νέα πρόταση Γιαμιν ,  είναι διπλάσιου κόστους σε σχέση με την αρχική   πρότασή του γιατί δεν τις συναξιολόγησαν;

.

     Εικόνα 1 Σχεδιάγραμμα με βάση την πρόταση  ΡΟΝΓΚΑΝ για το Γαρόνησο του 2009.


  Το Δελτίο Τύπου καταλήγει πως κάθε βήμα θα γίνεται με διαφάνεια και τις απαραίτητες διαδικασίες που προβλέπει η δημοκρατία με αποκλειστικό σκοπό την ανάπτυξη του τόπου και τίποτα άλλο.

 Δυστυχώς οι μέχρι τώρα  των  ενέργειες των διοικούντων  δείχνουν πως στόχος τους δεν  είναι  να αποκτήσει η Κάρπαθος  τις σωστές λιμενικές εγκαταστάσεις  που έχει ανάγκη για την παραπέρα ανάπτυξή της   αλλά πως θα  ολοκληρώσει  και πληρωθεί ο κ. Γιαμίν  την προβληματική  πρότασή του για το Γαρόνησο, αδιαφορούντες για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει για την πόλη και όλη την Κάρπαθο.

 


[i] Η λύση ΡΟΝΓΚΑΝ ,  προϋπολογισμού   10 εκατομμυρίων ευρώ, επιτρέπει ταυτόχρονα παραβολή Κρουαζιερόπλοιου 200 μ,  πρυμνοδέτηση Ε/Γ Ο/Γ πλοίου της Γραμμής 200 μ. και  στο εσωτερικο του λιμανιου εμπορικού πλοίου χωρίς καθαιρεση του σημερινού κυματοθραύστη.

 

ΣΣ. Προς αποφυγή   παρεξήγησης   ο υπογράφων  δεν υποστηρίζει την λύση ΡΟΝΓΚΑΝ,  αν και είναι καταφανώς καλύτερη από την πρόταση Γιαμίν,  αλλά την ολοκληρωμένη λύση   που πρότεινε το 2019 η ΤΥ του Λιμενικού Ταμείου και υιοθέτησε  ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Καρπαθου , την οποία  τόσο το γραφείο  Ρονγκάν  όσο και η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων θεωρούν αντικειμενικά υπέρτερη  από  καθε άποψη απο οποιαδήποτε άλλη λύση με βάση το Γαρόνησο.