ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟ
ΓΑΡΟΝΗΣΟ
Στην ΕΣΑΛ συζητήθηκε μόνο η πρόταση «Γιαμίν» .
Η ΕΣΑΛ κατά την συνεδρίαση της στις 3 Φεβρουαρίου
συζήτησε για μια ακόμη φορά το θέμα «Προκαταρκτικός Προσδιορισμός Περιβαλλοντικών
Απαιτήσεων (Π.Π.Π.Α.) του έργου: «Επέκταση λιμένα Πηγαδίων Καρπάθου ».
Στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε με
τηλεδιάσκεψη πήραν μέρος ο Περιφερειάρχης
κ. Γ. Χατζημάρκος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Β.
Παπαοϊκονόμου και ο δήμαρχος Καρπάθου κ. Νισύριος, που ζήτησαν να εγκριθεί η τελευταία λύση που προτείνει ο μελετητής κ. Γιαμίν
για
κατασκευή νέου λιμανιού στο Γαρόνησο , αγνοώντας την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού
Συμβουλίου της 18ης Δεκεμβρίου που υιοθέτησε και ζήτησε να εξετασθεί
ως εναλλακτική λύση και η πρόταση της τεχνικής
Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου του 2019.
Οι διοικούντες τον Δήμο ακούγεται
πως επιχαίρουν για την «επιτυχία τους» να μη συζητηθεί η εναλλακτική
λύση, που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο
.
Μάταια
περιμέναμε πως κατά την προχθεσινή συνεδρίαση ο Δήμαρχος θα ενημέρωνε το Δημοτικό Συμβούλιο για πιο λόγο
αγνόησε την απόφαση του παραβαίνοντας το
καθήκον του και αθετώντας το «πλαίσιο συνεργασίας του» με τις άλλες δημοτικές παρατάξεις.
Περιμέναμε
να μάθουμε :
·
Ποια λύση ζήτησέ
ο Δήμαρχος να εγκρίνει η ΕΣΑΛ. Την προτεινόμενη από τον μελετητή και την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας που προβλέπει την καθαίρεση του κυματοθραύστη
ή την εναλλακτική λύση που πρότεινε ο ίδιος και ψηφίστηκε από το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου πριν
ένα χρόνο.
·
Με
ποια κριτήρια επέλεξε να ζητήσει προσφορά αποκλειστικά και μόνο
από τον κ. Γιαμίν, για την μελέτη χωροθέτησης του λιμένα οχληρών και από ποιον κοστολογήθηκε στις 37.156,60 ευρώ.
Οι συνεργαζόμενοι με τον Δήμαρχο θα
προσπαθήσουν να ρίξουν ή να μεταθέσουν την ευθύνη στον
Περιφερειάρχη, λέγοντας πως η μελέτη του λιμανιού χρηματοδοτείται και
επιβλέπεται από την περιφέρεια. Η
αλήθεια είναι πως την ευθύνη την έχουν οι τοπικοί μας άρχοντες αλλά
και φορείς και δημότες της Καρπάθου που
αφήνουν άλλους να αποφασίζουν ερήμην τους για σημαντικά ζητήματα του νησιού μας.
Ο κ. Χατζημάρκος είναι Περιφερειάρχης όλων των νησιών του
Νοτίου Αιγαίου και δεν έχει
κανένα λόγο να ενδιαφέρεται πιο πολύ για
την Ίο , το μικρό νησί των Κυκλάδων με τους 2.000 κατοίκους, απ’ ότι για την Κάρπαθο με τους τετραπλάσιους κατοίκους και ψηφοφόρους. Αναφερόμαστε στην νήσο Ιο , γιατί και εκεί η Περιφέρεια διέθεσε
πιστώσεις για την εκπόνηση μελετών επέκτασης των
λιμενικών εγκαταστάσεων του λιμανιού και
νέας λιμενικής εγκατάστασης οχληρών και επικίνδυνων
με μια διαφορά. Τις πιστώσεις τις διέθεσε στο λιμενικό ταμείο και αυτό ανέλαβε την διαδικασία εκπόνησης των μελετών με αποτέλεσμα η Ίος σε λιγότερο από δυο χρόνια έχει ώριμες σχεδόν μελέτες τόσο για την επέκταση των εγκαταστάσεων του λιμανιού
όσο και για την νέα λιμενική εγκατάσταση στον όρμο Αλμυρού. Να σημειωθεί πως ο Αλμυρός βρίσκεται τρία χιλιόμετρα μακριά από το λιμάνι της Ιου, , όσο και το Βρόντη από το λιμάνι των
Πηγαδίων , σε μια περιοχή που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλεως,
όπως και το Βρόντη και έτσι αναιρείται στην
πραξη το επιχείρημα πως δεν μπορεί να χωροθετηθεί
λιμενικό έργο που δεν προβλέπεται από το
ΓΠΣ της πόλης .
Η εκτιμώμενη
αξία των μελετών της νέας
λιμενικής εγκατάστασης οχληρών ανέρχεται σε
93.335,64 € (χωρίς ΦΠΑ) (8.650,35 € για Τοπογραφική , 59.241€ για
μελέτη Λιμενικών έργων,. 9.585,32 € για περιβαλλοντική,.
3.684,66 € για μελέτη Ηλεκτρομηχανολογική και
12.174,21 € για απρόβλεπτα), αλλά μετα την έκπτωση 59,34 % που πρόσφερε ο ανάδοχος
όλες αυτές οι μελέτες θα εκπονηθούν με μόλις 37.950,00€ μέσα σε
έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης
.
Οι μελέτες
ανατέθηκαν ύστερα από διαγωνισμό στην "ΕΝΩΣΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CNWAY ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΕΜΕ-ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΜΕΝΗΣ", στην ίδια ουσιαστικά
εταιρεία στην οποία τον Σεπτέμβριο ο Δήμαρχος Καρπάθου ανέθεσε την μελέτη χωροθέτησης «νέου λιμένα οχληρών » έναντι 30.000 ευρώ
χωρίς ΦΠΑ. Για την Ιο ο μελετητής ανέλαβε την εκπόνησης όλων των απαιτούμενων μελετών
για την νέα λιμενική εγκατάσταση Οχληρών
με 37.950 ευρώ , για την Κάρπαθο.
Σημειώνεται ακόμη πως για την μελέτη λιμενικών έργων επέκτασης του λιμένα Ιου έχουν
πληρωθεί 24.180 ευρώ, όταν για την μελέτη επέκτασης του λιμανιού της Καρπάθου έχουν συνολικά μέχρι τώρα 149.000 ευρώ και προβλέπεται
να πληρωθούν άλλες 190.000 περίπου.
Τα παραπάνω που προκύπτουν από τις αναρτήσεις στην διαύγεια
του Λιμενικού Ταμείου Ιου θ άπρεπε
να προβληματίσουν τους διοικούντες τον
Δήμο και τους συνεργάτες τους γιατί με
υπαιτιότητά τους κινδυνεύει να χαθεί η ευκαιρία να αποκτήσει η Κάρπαθος σύγχρονες
λιμενικές εγκαταστάσεις με την ευνοϊκή
συγκυρία να έχουμε Υπουργό Επικρατείας τον ΚΑΡΠΑΘΙΟ Γιώργο Γεραπετρίτη , που έχει δείξει έμπρακτα πως αγαπά και θέλει
να βοηθήσει την Κάρπαθο , όπως μπορεί.
Για την 'Ιο προτείνεται η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021 -2027 με 5.300.000 ευρώ της επέκτασης της προβλήτας του λιμανιού και
της κατασκευής κτιρίου επιβατηγού σταθμού 200 τμ και με 6.000.000 της κατασκευή νέας λιμενικής εγκατάστασης οχληρών
και επικίνδυνων με 6.000.000 που περιλαμβάνει κρηπίδωμα μήκους 150 μ., κυματοθραύστη 90 μ. και παραλιακού
κρηπιδώματος 250 μ. για την δημιουργία οδού πρόσβασης προς το κρηπίδωμα .
Στην Κάρπαθο
οι διοικούντες τον Δήμο αντί να ζητήσουν
ισότιμη μεταχείριση με την Ιο, πανηγυρίζουν γιατί προτάθηκε η χρηματοδότηση με 9.000.000 για τη κατασκευή ενός απλού προβλήτα
(χωρίς σταθμό επιβατών) που δεν θα μπορεί να επεκταθεί στο μέλλον και την δημιουργία
ενός λιμανιού στο οποίο θα μπορουν να ελλιμενίζονται μόνο αλιευτικά και οκτώ (8) μικρά ημερόπλοια 30- 40 μ.
Σαν παράδειγμα προς μίμηση θα τους θυμίσουμε
πως το 2003 είχαμε το θάρρος να αρνηθούμε
πρόταση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων για χρηματοδότηση της Κοινότητας Ολύμπου με τέσσερα (4) εκατομμύρια
ευρώ για την απλή ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου Ολύμπου-Σπόων και με την σθεναρή θέση μας πετύχαμε χρηματοδότηση της Κοινότητας με 8.850.000 ευρώ από Εθνικούς Πόρους για εκτέλεση ενός σωστού εργου, που ανήκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας αλλα αφορουσε τους κατοικους της Καρπαθου[i] .
Υποναύαρχος Λ.Σ.(εα) Ν. Κανάκης
[i] Η φωτογραφία της πινακίδας του δρομου Ολυμπος-Σπόα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου