Φωτογραφική(;) η
μελέτη αποκομιδής των σκουπιδιών.
Εγκρίθηκε από την
Οικονομική Επιτροπή με πολλά ερωτηματικά.
Από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου εγκρίθηκε
ομόφωνα η εισήγηση για Έγκριση Σύναψης Πολυετούς Σύμβασης με ιδιώτη για την Συλλογή και μεταφορά των Αστικών Στερεών
Αποβλήτων (ΑΣΑ) του Δήμου με κόστος
ανάθεσης 768.800
ευρώ /έτος. Από την συνεδρίαση αποχώρησαν
πριν την έναρξη της συνεδρίασης τα δυο μέλη που εκπροσωπούν τις παρατάξεις της μειοψηφίας,
επειδή ο Δήμαρχος αρνήθηκε πρότασή τους να συζητηθεί το σοβαρό κατά την άποψή τους θέμα
στο Δημοτικό Συμβούλιο . Θεωρούμε πως έκαναν λάθος. Έπρεπε να συμμετάσχουν στην συνεδρίαση και να ζητήσουν
να καταχωρηθούν στην απόφαση οι απόψεις τους
για το θέμα.
Να αναδείξουν ότι κόστος ανάθεσης είναι εξόφθαλμα υψηλό από το σημερινό και πολλαπλάσιο από το κόστος αποκομιδής άλλων μικρομεσαίων Δήμων . Να
επισημάνουν ότι το ετήσιο κόστος αποκομιδής
ανά κάτοικο θα υπερβαίνει τα 115 ευρώ στην Κάρπαθο, όταν στον Δήμο Ορχομενού είναι 10.5 ευρώ και στον Δήμο Μουζακίου με τις
27 τοπικές κοινότητες και 63 οικισμούς 13 ευρώ.
Να καταθέσουν την σύμβαση αποκομιδής των
ΑΔΑ και ανακυκλώσιμων του Δήμου Ορχομενού από ιδιώτη που προβλέπει
αποκομιδή με 117.876 € πέντε φορές την εβδομάδα από την ΔΕ Ορχομενού και
τρείς από Δ. Ε.Ακραιφνίας και με
υποχρέωση του ανάδοχου να συλλέγει τις
σακούλες των απορριμμάτων από το έδαφος, να καθαρίζει, τις πλατείες και τους
κοινόχρηστους χώρους περιμετρικά των κάδων, να αδειάζει το περιεχόμενο των
κοινόχρηστων καλαθιών σε σακούλες και να τις απορρίπτει στους κάδους απορριμμάτων
ή στο απορριμματοφόρο όχημα.
Να ζητήσουν από τον εισηγητή να εξηγήσει πως
όταν μόνη η αποκομιδή των ΑΣΑ
από «Εξειδικευμένη Ιδιωτική εταιρεία» κοστολογείται
768.800 πως θα επιτευχθεί οικονομία 593.750,00 € το
χρόνο, όπως προβλέπει η «μελέτη» που ενέκρινε η Ο.Ε. όταν
προεσεκτική ανάλυση των δεδομένων οδηγεί αβίαστα
στο συμπέρασμα ότι το σημερινό κόστος μαθηματικά διπλασιάζεται
Βέβαια προβάλλεται το
επιχείρημα ότι με την ανάληψη του έργου
από ιδιώτη θα έχουμε καλύτερες υπηρεσίες αποκομιδής. Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν έχουμε αντίρρηση ως προς
ανάθεση κάποιων εργασιών σε ιδιώτη . Αλλά
περιμέναμε από τον Δήμαρχο και τους «συμβούλους του», όπως έχουν ηθική και
νομική υποχρέωση, να μελετήσουν το θέμα και να εισηγηθούν αποτελεσματικές
λύσεις με αξιοποίηση υπάρχοντος εξοπλισμού και του προσωπικού του Δήμου για να βελτιωθεί
η αποκομιδή και όχι να καταφύγουν σε λύσεις που διπλασιάζουν το κόστος και θα επιβαρύνουν τους δημότες . Να προμηθευτούν
περισσότερους πράσινους κάδους για την εναπόθεση των σκουπιδιών
για να μη ξεχειλίζουν οι υπάρχοντες , όπως φαίνεται στην φωτογραφία και να
μη χρησιμοποιούνται για σκουπίδια οι μπλε κάδοι που είναι για τα ανακυκλώσιμα. Να τρέξουν την διαδικασία για την αντικατάσταση
των παλιών απορριμματοφόρων, να προσλάβουν το καλοκαίρι εποχιακό προσωπικό για
την καλύτερη οργάνωση των Υπηρεσιών
καθαριότητας και αποκομιδής .
Εικόνα : Ο χώρος απόθεσης των απορριμμάτων στην είσοδο
της Ολύμπου.
Σε κάθε
περίπτωση περιμέναμε από τον δήμαρχο και τα μέλη της ΟΕ, πριν προχωρήσουν στην έγκριση της εισήγησης να αναζητήσουν
απαντήσεις στα παρακάτω εύλογα ερωτήματα που είχαν τεθεί:
·
Γιατί δεν ανατίθεται το έργο της αποκομιδής με χρήση των απορριμματοφόρων του Δήμου , πρακτική που εφαρμόζουν άλλοι Δήμοι επιτυγχάνοντας χαμηλότερο κόστος; [i]
·
Γιατί θα πρέπει να πληρώνει ο Δήμος ετησίως 85.560€
για την απόσβεση του εξοπλισμού του ανάδοχου
ακόμη και του εφεδρικού και ο εξοπλισμός
του Δήμου να σκουριάζει ακινητοποιημένος [ii].
·
Γιατί δεν προμηθεύεται
ο δήμος το καδοπλυντήριο και να χρησιμοποιήσει τουλάχιστο για το πλύσιμο των κάδων το προσωπικό του, το
οποίο με την ανάθεση της αποκομιδής στον
ιδιώτη θα περισσεύει;
·
Γιατί δεν
καθορίζονται εκ των προτέρων κατά μήνα οι ημέρες αποκομιδής , από κάθε οικισμό ανάλογα με τον όγκο των ΑΣΑ, ώστε να
μη υπάρχουν περιθώρια αμφισβήτησης ή και
συναλλαγής κατά το στάδιο την υλοποίηση της
σύμβασης.
·
Με ποια κριτήρια υπολογίσθηκε το κόστος του προσωπικού του
αναδόχου σε 321.243 € κατ’ έτος,
το κόστος Καυσίμων σε 64.000 € , οι αποσβέσεις εξοπλισμού 69.000€, το κόστος επισκευών & σερβις 63.700, Έξοδα αναδόχου 94.576 € που μαζί με τον ΦΠΑ φτάνουν τις 768.800 € κατ’ έτος,
όταν το σημερινό ετήσιο κόστος της
υπηρεσίας καθαριότητας ανέρχεται σε 673.800 ευρώ, δαπάνη πού εκτός της αποκομιδής των ΑΣΑ περιλαμβάνει τον
καθαρισμό οδών , πλατιών και κοινόχρηστων χώρων, την αποκομιδή των προς
ανακύκλωση υλικών και ογκωδών αντικειμένων
κά.
·
Γιατί δεν έλαβαν υπόψη τους τα συγκριτικά στοιχεία της σύμβασης αποκομιδής των ΑΣΑ του Δήμου Μουζακίου των 15.000
κατοίκων που γίνεται με δυο απορριμματοφόρα τα οποία
εκτελούν 957 δρομολόγια μέσης διαδρομής 56 χλμ , με κόστος 194.500€ το χρόνο , ( Ετήσιο κόστος οδηγών και εργατών 105.869 , Έξοδα
καυσίμων 44.147 €,
έξοδα συντήρησης 17.537, , έξοδα διοίκησης 13.404
και απρόβλεπτα 13.540 )
Να σημειωθεί πως ο Δήμος είχε προκηρύξει διαγωνισμό στις 20/11/2020 ( ΑΔΑ:6Σ2ΤΩΕΟ-27Τ) για την προμήθεια δυο μικρών απορριμματοφόρων με συμπιεστή με σκοπό « να καλύψει τις απαιτήσεις του Δήμου Καρπάθου με δύο (2) μικρά απορριμματοφόρα οχήματα χωρητικότητας μεγαλύτερης των 5m3 έκαστο, μικρών διαστάσεων έτσι ώστε να μπορούν να κινηθούν με άνεση σε στενά σημεία». Τωρα θετει ως όρο συμμετοχής στον διαγωνισμό οι ενδιαφερόμενοι να έχου τεσσερα μεγαλα απορριματοφόρα 16
Ερωτηματικά ακόμη προκαλεί ο όρος για την ανάγκη κυριότητας εφεδρικών απορριμματοφόρων για τα οποία μάλιστα ο Δήμος θα πληρώνει κόστος απόσβεσης 12.5% επι της αξίας τους.
Τέλος θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα για ποιο λόγο
προκρίνεται η σύναψη σύμβασης τετραετούς διάρκειας, που ξεπερνά την θητεία του παρόντος Δημοτικού Συμβουλίου ,
ενώ θα μπορούσε να είναι διάρκειας ενός έτους με δικαίωμα του Δήμου να την επεκτείνει με απόφαση του ΔΣ, μετα από συνεκτίμηση των αποτελεσμάτων του
πρώτου χρόνου.
Απόψή μας είναι για τόσο σοβαρά θέματα ανεξάρτητα από τι προβλέπει
ο Νόμος θα πρέπει να προηγείται διαβούλευση και συζήτηση στο ΔΣ. Ο νόμος προβλέπει πως « Η οικονομική επιτροπή,
μπορεί κατά την κρίση της, να αποφασίζει για τη σύναψη και ανάθεση δημόσιας
σύμβασης ….. εφόσον οι σχετικές
πιστώσεις είναι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό». Θέτει δηλαδή σαν προϋπόθεση την εγγραφή
σχετικής πίστωσης στον Προϋπολογισμό που εγκρίνεται από το ΔΣ. Καλό θα είναι να διερωτηθούν οι διοικούντες τον
Δήμο τι θα συμβεί αν το Δημοτικό
Συμβούλιο που είναι αρμόδιο για την έγκριση του προϋπολογισμού δεν συμφωνήσει να αυξήσει την πίστωση από 310.000 που είναι σήμερα στις 768.800€ για τα επόμενα χρόνια.
Η δικαιολογία του Δημάρχου ότι προχωρά σε μακροχρόνια σύμβαση , που θα
δεσμεύει τον Δήμο και μετα την λήξη της θητείας του, για να μη αντιμετωπίσει πρόβλημα αποκομιδής ο
Δήμαρχος που θα εκλεγεί το 2023 δεν είναι πειστική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου