ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
Σύμφωνα με
σχετική ανακοίνωση υπό την προεδρία του
Γενικού Γραμματέα Λιμένων Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, που πρόσφατα είχα επισκεφθει την Κάρπαθο, ολοκληρώθηκε
η 87η/02-06-2021 Συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων
(ΕΣΑΛ), κατά την οποία συζητήθηκαν τα κάτωθι θέματα:
1.
ΣΗΤΕΙΑ :
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) Λιμένα Σητείας και Συμπληρωματικά
Στοιχεία.
2.
ΖΑΚΥΝΘΟΣ :
Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
(Μ.Π.Ε.) Λιμένα Ζακύνθου.
3.
ΛΕΙΨΟΙ :
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) : Επέκταση Λιμένα Λειψών – Κατασκευή
Αποβάθρας Ο/Γ σκαφών στη θέση Καβί Λιμένα Λειψών.
4.
ΗΡΑΚΛΕΙΑ, ΝΑΞΟΣ :
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων «Εκπόνηση μελετών για τη νομιμοποίηση των
υφιστάμενων λιμενικών έργων και την αποκατάσταση ζημιών λιμένα Ηρακλειάς» Ν.
Νάξου.
5.
CORAL A.E. :
Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων …..
6.
ΚΑΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ :
Μελέτη Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ), Λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης
και Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)
7.
ΣΚΟΠΕΛΟΣ :
Πλαίσιο Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (ΠΕΑΛ) Σκοπέλου και Προκαταρκτικός Σχεδιασμός
Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων. Λ.
8.
ΠΗΓΑΔΙΑ, ΚΑΡΠΑΘΟΣ :
Προκαταρκτικός Προσδιορισμός Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (Π.Π.Π.Α. 2η
Αναθεώρηση) του έργου: «Τεχνικές Μελέτες Επέκτασης Λιμένος Πηγαδίων Καρπάθου».
9.
ΟΘΩΝΟΙ :
Τροποποίηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων «Λιμένας στη θέση Αυλάκια Δ.Ε.
Οθωνών Δ. Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων».
10. ΓΛΩΣΣΑ,
ΣΚΟΠΕΛΟΣ : Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου
«Χωροθέτηση έργων και χρήσεων Λιμένα Λουτρακίου Γλώσσης Δήμου Σκοπέλου».
Όλα τα θέματα έτυχαν έγκρισης και θετικής γνωμοδότησης
της Επιτροπής υπό όρους και προϋποθέσεις, πλην του θέματος της Καρπάθου
το οποίο θα επανεξεταστεί σε επόμενη Συνεδρίαση της Επιτροπής.
Υπενθυμίζεται ότι είναι η τρίτη φορά που έρχεται στην ΕΣΑΛ το θέμα του προκαταρτικού σχεδιασμού ΠΑ της μελετης
επέκτασης του λιμένα Καρπάθου, στο
Γαρόνησο χωρίς να εγκριθεί . (26/1/2016
και 31/5/2018).
Στην χθεσινή συνεδρίαση έλαβε μέρος με τηλεδιάσκεψη και
ο Δήμαρχος Καρπάθου χωρίς να
πετύχει, την έγκρισή καμιάς από τις δυό
λύσεις που περιλάμβανε η έκθεση του μελετητή.
Εμείς τον είχαμε ενημερώσει προ έτους με την επιστολή που παραθέτουμε ότι η πρόταση
του μελετητή δεν θα εγκρινόταν και του προτείναμε λύση αλλά μας αγνόησε .
Ελπίζουμε μετά την μη έγκριση και πάλι της λύσης του Γαρόνησου να
φέρει άμεσα το θέμα στο Δημοτικό Συμβουλιο και να
υιοθετήσουν την πρόταση της ΤΥ του Λ.Ταμείου. Μέχρι τώρα χάθηκαν δεκαπέντε χρόνια μελετώντας λύσεις στο
Γαρόνησο. Δεν συγχωρείται χάσιμο και άλλου
πολύτιμου χρόνου.
----------------------------------------------------
Γλυφάδα 5/4/2020
Θέμα: Μελέτη επέκτασης λιμένα Καρπάθου
Αγαπητέ Δήμαρχε,
Πρίν
από πέντε μήνες μου είπες στο τηλέφωνο ότι κάποιοι σου έχουν προτείνει μια άλλη λύση για
λιμανι στο Γαρόνησο στην οποία και σύ φαίνεται να προσχωρείς.
Άκουσα μάλιστα ότι σκοπεύετε να αναθέσετε στο «Δίκτυο Βιώσιμης Πόλης» να
μελετήσει άλλη λύση με επίκεντρο πάντοτε
το Γαρόνησο.
Στο Γαρόνησο μέχρι τώρα έχουν εξετασθε (
δώδεκα (12) διαφορετικές λύσεις από τρείς μελετητές που εκ των πραγμάτων
αποδείχθηκε πως όλες παρουσιάζουν προβλήματα.
Το βασικό πρόβλημα είναι το Δεσποτικό εξ αιτίας του οποίου μειώνεται ο χώρος
ελιγμών των πλοίων. Παράλληλα
δεν λύνεται το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης και όποια
λύση και αν επιλεγεί και ότι έργο και να γίνει δεν μπορεί να επεκταθεί στο
μέλλον ,αν οι ανάγκες το επιβάλουν.
Σου είχα ζητήσει να συναντηθούμε να σου εξηγήσω από κοντά το θέμα
αλλά τον περασμένο Δεκέμβριο που βρισκόσουν αρκετές μέρες στην
Αθήνα, προφανώς λόγω άλλων πιο
σημαντικών υποχρεώσεων σου δεν μπορέσαμε να συναντηθούμε για να σου αναλύσω από
κοντά για ποιους λόγους δεν μπορεί να γίνει σωστό έργο με προοπτική στο
Γαρόνησο .
Στην συγκέντρωση που έγινε με την παρουσία του Μάνου του Κόνσολα άκουσα τον
πρώην Δήμαρχο να ζητά την παρέμβαση του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας για να προχωρήσει το θέμα στην ΕΣΑΛ . Προφανώς
προσπαθεί να δικαιώσει την εμμονή του στο Γαρόνησο εξ αιτίας της οποίας χάθηκαν άσκοπα πέντε
χρόνια.
Τώρα όμως την ευθύνη την έχετε εσείς
. Ελπίζω να μη έχετε αλλάξει την
θέση σας και να έχετε ενημερώσει τον
Υπουργό πως δεν συμφωνείτε για την καθαίρεση του κυματοθραύστη .
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τι θα υποστηρίξετε στην ΕΣΑΛ
στην οποία θα κληθείς να παραστείς. Θα πρέπει
να αποφασίσετε τι λιμάνι θέλετε. Αν θέλετε λιμάνι τοπικής σημασίας που θα
χωρά στο εσωτερικό του 8 μικρά πλοία
μήκους 30 μ, όπως είναι η πρόταση που εκκρεμεί στην ΕΣΑΛ ή
οποιαδήποτε άλλη προβληματική λύση στο Γαρόνησο ή αν πρέπει να στηρίξετε την λύση της Τεχνικής
Υπηρεσίας του ΛΤ σύμφωνα με την οποία με τα ίδια χρήματα
είναι δυνατόν να κατασκευασθούν λιμενικές εγκαταστάσεις διπλάσιας
δυναμικότητας με δυνατότητα μάλιστα
παραπέρα επέκτασης τους.
Πριν τέσσερες μήνες σας έστειλα ένα αναλυτικό υπόμνημα ποια είναι τα
μειονεκτήματα της λύσης που εκκρεμεί
στην ΕΣΑΛ και ποια τα πλεονεκτήματα της λύσης της ΤΥ του λιμενικού ταμείου και
πρότεινα να φέρετε το θέμα στο ΔΣ για να πάρουν θέση στο πρόβλημα οι
Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Παρα την προσπάθεια βελτίωσης της
τελευταίας πρότασης του κ. Γιαμιν
με περιορισμό του τμήματος του κυματοθραύστη που θα καθαιρεθεί το
πιθανότερο είναι να μη εγκριθεί και πάλι από την ΕΣΑΛ .
Αν λοιπόν θέλετε να αποφύγετε παραπέρα καθυστέρηση θα
πρέπει να υποβληθεί από τον Δήμο ή το Λιμενικό Ταμείο εναλλακτική
πρόταση που θα βασίζεται στην λύση που προτείνει η ΤΥ του ΛΤ με μια μικρή
τροποποίησή , όσον αφορά το κρηπίδωμα που προτείνει για το Γαρόνησο , όπως φαίνεται στο
σχεδιάγραμμα, ώστε να καλύπτει και τους όρους της αρχικής προκήρυξης της
μελετης της Περιφέρειας, που βασικά πρόβλεπε την κατασκευή ενός κρηπιδώματος μήκους 60μ στα –9μ , όπου να
μπορούν να πρυμνοδετούν τα πλοία της γραμμής και ένα κρηπίδωμα 90 μ. στα – 6μ για να μπορεί να πλαγιοδετεί
ένα μότορσιπ.
1Προσομοίωση
Πρότασης Λ. Ταμείου
Πιο συγκεκριμένα:
Α. Στο Γαρόνησο να μελετηθεί ένα
κρηπίδωμα πρυμνοδέτησης Ε/Γ Ο/Γ (Α-Β) στα –9μ, μήκους 60 μ. και σε απόσταση και σε απόσταση 80 μ από την νοητή προέκταση της εξωτερικής πλευράς του ακρομωλίου καθώς και απορροφητικό κρηπιδώμα (Β-Γ ) μέχρι
τον παραλιακό δρόμο για την εξυπηρέτηση
των ημερόπλοιων .
Η μελέτη των έργων αυτών θα μπορεί
να ολοκληρωθεί στα πλαίσια της ισχύουσας
σύμβασης του κ.Γιαμιν με την Περιφέρεια , είναι πλήρως συμβατή με την προκήρυξη
και καλύπτει τον σχετικό όρο της απόφασης της ΕΣΑΛ του 2016 , αφού επιτρέπουν και την επέκταση του σημερινού ακρομολίου
κατά 170μ προς ΔΒΔ και 40 προς ΑΝΑ , ώστε να κατασκευασθεί μέτωπο 240 μ για την πλαγιοδέτηση κρουαζιερόπλοιων 200μ.
Β.
Να αναμορφωθεί η τεχνική έκθεση
του ΠΠΠΑ με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή στην βόρεια ακτή του όρμου των Πηγαδίων (Βρόντη) του βοηθητικού κρηπιδώματος μήκους 200- 300 μ και τη
προέκταση του ακρομωλίου σύμφωνα με την πρόταση της ΤΥ του Λ.Ταμείου (Δ,Ε,Ζ,Η
και Δ,Θ), ώστε να αδειοδοτηθουν ταυτόχρονα από την ΕΣΑΛ και τα
τρία αυτά υποέργα και να περιληφθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από αυτά στην
ΜΠΕ που θα συνταχθεί τον κ.Γιαμιν στα
πλαίσια της σύμβασης και οι
κατασκευαστικές μελέτες του κρηπιδώματος
στο Βρόντη και της επέκτασης του
ακρομωλιου να ολοκληρωθούν ξεχωριστά μεταγενέστερα
σε συνεργασία με το Λ.Ταμείο.
Με την λύση αυτή η οποία ελπίζω πως
μπορεί να υιοθετηθεί ομόφωνα από το Δ.Σ
και να εγκριθεί από την ΕΣΑΛ, αποφεύγεται
η καθαίρεση του σημερινού κυματοθραύστη καθώς και η διενέργεια βυθοκορήσεων. Έτσι παρακάμπτεσαι και
τυχόν εμπλοκή με την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και θα μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς άλλη
καθυστέρηση τόσο η εκπόνηση της ΜΠΕ όσο και οι κατασκευαστικές μελέτες των έργων
στο Γαρόνησο
Στην διάθεσή σου για τυχόν διευκρινήσεις.
Με εκτίμηση
Ν. Κανάκης
ΥΓ
Η χθεσινή κακοκαιρία και οι καταστροφές στην παραλιακή κατέδειξαν για μια ακόμη φορά την αναγκη για πλήρη προστασία της λιμενολεκάνης από τον Λεβαντη. Είναι ανάγκη να επισπευσετε τις ενέργειές σας για να μη βλέπουμε καταστάσεις σαν αυτή που δείχνει η χθεσινή φωτογραφία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου