NEO ΛΙΜΑΝΙ ΟΧΛΗΡΩΝ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
Έγκλημα
κατά συρροή .
Πριν λίγες μέρες ήρθε στο φως της δημοσιότητας η πρόταση του κ.
Γιαμιν, για το "νέο εμπορικό λιμάνι" στην παραλία της Αγ. Κάρας του Βρόντη.
Δυο μέρες μετά , λόγω των αντιδράσεων που προκλήθηκαν , με δελτίο τύπου οι διοικούντες τον Δήμο προσπαθούν να αποποιηθούν τις ευθύνες τους για το θέμα .
Ο Δήμαρχος ισχυρίζεται ότι ανέθεσε την μελέτη στον κ. Γιαμιν βάσει της απόφασης του ΔΣ του 2017 . Η αλήθεια είναι πως η απόφαση εκείνη ζητούσε η μελέτη να εκπονηθεί από το Λιμενικό Ταμείο , η
τεχνική Υπηρεσία του οποίου, όπως αναφέρεται
στο με
αριθμ.45/14-1-2019 έγγραφό της , θεωρεί ως ιδανική θέση για την κατασκευή νέων λιμενικών εγκαταστάσεων
την βραχώδη ακτή του Βρόντη και όχι
την παραλία, όπου σχεδίασε το έργο ο κ. Γιαμιν καθ’ υπόδειξη του Δημάρχου.
Λένε πως
σαν δήμος ήταν υποχρεωμένοι να υλοποιήσουν την απόφαση του προηγούμενου
Δημοτικού Συμβουλίου παρασιωπώντας το γεγονός ότι το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο έχει υιοθετήσει την πρόταση της τεχνικής Υπηρεσίας , με την από 18-12-2021 απόφασή του την οποία ο Δήμαρχος αγνόησε και αγνοεί κατά παράβαση του νόμου
υποστηρίζοντας την πρόταση του κ. Γιαμιν .
Αναφέρει
πως η πρόταση δεν θα προχωρήσει αν δεν εξασφαλιστεί συναίνεση της Μητρόπολης
που είναι ιδιοκτήτης της περιοχής. Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί ο Δήμαρχος έσπευσε να αναθέσει την
μελέτη για την συγκεκριμένη θέση, διαθέτοντας 37.000ευρώ, χωρίς να έχει εξασφαλίσει προηγούμενη συναίνεση της Μητρόπολης
αλλά και της αρχαιολογικής Υπηρεσίας η οποία,
εξ όσων γνωρίζουμε, δεν συμφωνεί για την
κατασκευή έργου στην θέση αυτή που βρίσκεται
εντός του αρχαιολογικού χώρου.
Στο Δελτίο Τύπου αναφέρεται
ακόμη πως η πρόταση του μελετητή είναι η βέλτιστη με βάση τους διαθέσιμους χώρους και το κόστος υλοποίησης.
Αν και δεν έχει δημοσιοποιηθεί το κόστος υλοποίησης της, με βάση το μήκος των κρηπιδωμάτων (360 μ) και του κυματοθραύστη (150 μ) είναι βέβαιο πως ο προϋπολογισμός του υπερβαίνει το κόστος του απλού , αλλά πολλαπλά χρησιμότερου κρηπιδώματος, που πρότειναν οι Καρπάθιοι Πλοίαρχοι και η Τεχνική Υπηρεσία του Λ.Τ.
Ανεξάρτητα όμωςαπό το αυξημενο κόστος του, το προτεινόμενο έργο μειονεκτεί και από πλευράς
λειτουργικότητας δεδομένου θα μπορεί να εξυπηρετεί μόνο μικρά μότορσιπ, ενώ
ο σχεδιασμός του Λιμενικού Ταμείου επιτρέπει επι πλέον και την πρυμνοπλαγιοθέτηση επιβατηγών πλοίων οποιουδήποτε
μεγέθους και παράλληλα μπορεί να επεκταθεί
στο μέλλον αν οι συνθήκες το επιβάλουν.
Το ερώτημα που έχει τεθεί χωρίς να δοθεί απάντηση είναι με ποια κριτήρια ο Δήμαρχος επέλεξε την συγκεκριμένη
θέση για μελέτη νέου λιμανιού αγνοώντας την άποψη της τεχνικής υπηρεσίας του
λιμενικού ταμείου και με ποια κριτήρια επέλεξε τον κ. Γιαμιν για την εκπόνηση της
προκαταρτικής μελέτης χωροθέτησης του πληρώνοντας του 37.000 ευρώ , όταν υπήρχε προσφορά από άλλο αξιόπιστο
μελετητικό γραφείο, που ανελάμβανε να εκπονήσει την μελέτη με μόλις 12.500 ευρώ.
Να θυμήσουμε πως στην απόφαση εκείνη της ΕΣΑΛ επισημαίνετο ότι με την καθαίρεση του
κυματοθραύστη δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούνται
τα ανατολικά κρηπιδώματα του λιμανιού , ότι θα δημιουργούνται μη
αποδεκτές συνθήκες κυματικής διαταραχής στο εσωτερικό της λιμενολεκάνης και ότι στο νέο λιμάνι θα μπορούν
να ελλιμενίζονται μόνο μικρά ημερόπλοια και αλιευτικά
μήκους μεχρι 40 μ.
Με άλλα λόγια με την κατ΄ όνομα επέκτασή του λιμανιού
σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών τα μικρά εμπορικά πλοία, άνω των 40 μ. θα πρέπει να αναζητούν καταφύγιο σε γειτονικά
νησιά!!
Ο Δήμαρχος αντί μετα την εκείνη την απόφαση της ΕΣΑΛ να ζητήσει να συμπεριληφθεί
στην έκθεση του ΠΠΠΑ ως εναλλακτική λύση και ο σχεδιασμός
που πρότεινε η Τεχνική
Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου με το με αριθμ.45/14-1-2019 έγγραφό της έσπευσε να αναθέσει απευθείας στον κ. Γιαμιν την μελέτη
χωροθέτησης νέου λιμανιού οχληρών στην παραλία της Αγίας Κάρας για να στηρίξει τον προβληματικό σχεδιασμό του για το Γαρόνησο.
Από την
άλλη η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της περιφέρειας
ισχυρίσθηκε ότι το
ΓΠΣ της πόλης δεν επιτρέπει την κατασκευή λιμενικού έργου σε άλλη θέση του
νησιού εκτός του Γαρόνησου και ότι δεν στο υπό εκπόνηση Περιφερειακό Χωροταξικό
Σχέδιο δεν προβλέπεται η κατασκευή της προτεινόμενης από το Λ.Ταμείο λιμενικής εγκατάστασης στην βόρεια ακτή του Βρόντη .
Το ερωτήματα
που τίθενται, χωρίς να περιμένουμε απάντηση, είναι γιατί ανατέθηκε και πως ανέλαβε την εκπόνηση της μελετης ο κ.
Γιαμιν για την παραλία της Αγία Κάρα, αν
δεν επιτρέπεται κατασκευή λιμενικού έργου, εκτός Γαρονήσου; Αν η θέση του Γαρόνησου ήταν δεσμευτική, όπως ισχυρίζονται, γιατί δεν υπέβαλλαν στην ΕΣΑΛ ως εναλλακτικές και την προτάσεις ΜΑΡΝΕΤ και ΡΟΝΓΚΑΝ[i] που μετείχαν στον σχετικό διαγωνισμό του 2009 .Το 2009 δεν τις ενέκριναν λόγω του
υψηλότερου κόστους τους σε σχέση με την πρώτη
λύση Γιαμιν , τώρα που η νέα πρόταση Γιαμιν
, είναι διπλάσιου κόστους σε σχέση με
την αρχική πρότασή του γιατί δεν τις συναξιολόγησαν;
Το Δελτίο
Τύπου καταλήγει πως κάθε βήμα θα γίνεται με διαφάνεια και τις απαραίτητες διαδικασίες που προβλέπει η δημοκρατία με αποκλειστικό σκοπό την ανάπτυξη του τόπου και τίποτα άλλο.
Δυστυχώς οι μέχρι τώρα των ενέργειες
των διοικούντων δείχνουν πως στόχος τους
δεν είναι να αποκτήσει η Κάρπαθος τις σωστές λιμενικές εγκαταστάσεις που έχει ανάγκη για την παραπέρα ανάπτυξή της αλλά πως θα ολοκληρώσει και πληρωθεί ο κ. Γιαμίν την προβληματική πρότασή του για το Γαρόνησο, αδιαφορούντες για
τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει για την πόλη και όλη την Κάρπαθο.
[i] Η λύση ΡΟΝΓΚΑΝ , προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων
ευρώ, επιτρέπει ταυτόχρονα παραβολή Κρουαζιερόπλοιου 200 μ, πρυμνοδέτηση Ε/Γ Ο/Γ πλοίου της Γραμμής 200 μ. και στο εσωτερικο του λιμανιου εμπορικού πλοίου χωρίς καθαιρεση του σημερινού κυματοθραύστη.
ΣΣ. Προς αποφυγή παρεξήγησης ο υπογράφων δεν υποστηρίζει την λύση ΡΟΝΓΚΑΝ, αν και είναι καταφανώς καλύτερη από την
πρόταση Γιαμίν, αλλά την ολοκληρωμένη
λύση που πρότεινε το 2019 η ΤΥ
του Λιμενικού Ταμείου και υιοθέτησε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Καρπαθου ,
την οποία τόσο το γραφείο Ρονγκάν όσο και η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων θεωρούν αντικειμενικά
υπέρτερη από καθε άποψη απο οποιαδήποτε άλλη λύση
με βάση το Γαρόνησο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου