ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Η Κάρπαθος ρυμουλκείται από την Κάσο και την
Σητεία.
Έχουμε κουράσει να επαναλαμβάνουμε το αυτονόητο.
Ότι η Κάρπαθος δικαιούται και
πρέπει να απαιτήσει ισότιμη μεταχείριση
, όσο αφορά την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτησή της με άλλα μικρότερα νησιά του Αιγαίου . Να προβάλουμε πως δεν είναι
δυνατόν η Ανάφη[i]
των 300 και η Αστυπάλαια των 1300
κατοίκων να έχουν καλύτερη εξυπηρέτηση από την Κάρπαθο. . Να τονίσουμε πως η Κάρπαθος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί σωστά με τοπικά ενδονησιωτικά δρομολόγια όπως κάποιοι
άλλοι προτείνουν.
Να απαιτήσουμε την
προκήρυξη ρεαλιστικών και υλοποήσιμων δρομολογίων
με πλοίο 1ης κατηγορίας για την βελτίωση της θαλασσιας επικοινωνιας της Καρπάθου τοσο με τον Πειραιά όσο και με Ρόδο
και Κρήτη
Δυστυχώς
βλέποντας τα αιτήματα των Δημάρχων αλλά και
του Συλλόγου των Απανταχού Καρπαθίων φοβούμαστε πως δίνουν ερείσματα για παραπομπή του θέματος
και πάλι στις καλένδες.
Αντι όλοι να επιμείνουν στην υλοποίηση της περσινής ρεαλιστικής πρότασης της Επάρχου[ii] για
την οποία απαιτείται επιδότηση ενός πλοίου
με τις προδιαγραφές του ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ με 13-14 εκατομμύρια τον χρόνο και με την οποία επιτυγχάνεται η σύνδεση με
Πειραιά και Κρήτη τρείς φορές και με Ρόδο τέσσερες φορές την εβδομάδα και
μείωση της διάρκειας του ταξιδιού από Πειραια σε 12 έως 15 το πολύ ώρες, ζητούν
πέραν αυτών δυό τοπικά δρομολόγια την εβδομάδα από Ηράκλειο μέχρι Ρόδο και εξάμηνη
δρομολόγηση ταχυπλόου από Σητεία πρός Ρόδο, αιτήματα που υπό τις παρούσες συνθήκες είναι αντικειμενικά αδύνατο να ικανοποιηθούν ελλείψει πλοίων αλλά
και πιστώσεων.
Ζητούν ακόμη το μέσω της Σητεία δρομολόγιο από Πειραιά να αναχωρεί από Σητεία στις 11.00 για να το
προλαβαίνουν , όπως λένε οι επιβατες που
ταξιδεύουν από Πειραιά μέσω Ηρακλείου, ενώ αν
υλοποιηθεί η πρόταση του επαρχείου το πλοίο θα φτάνει στην
Σητεία σε 10 ώρες και οι επιβάτες θα φτάνουν
απευθείας πιο γρήγορα από τον Πειραιά απ’ ότι
μέσω Ηρακλείου.
Ακόμη χαρακτηρίζουν ως «επιτυχημένο» το τοπικό
δρομολόγιο με ταχύπλοο από Σητεία, στηρίζοντας ουσιαστικά το αίτημα του Δημάρχου της Σητείας , όταν με
λιγότερα χρήματα θα μπορούσε να επιδοτηθεί η προέκταση δυό δρομολογίων ενός συμβατικού πλοίου 1η
κατηγορίας από Σαντορίνη πρός
Σητεία-Κάσο -Κάρπαθο-Ρόδο, που θα κάλυπταν πληρέστερα τις ανάγκες διακίνησης τόσο από Πειραιά όσο και από Κρήτη.
Ζητούν μάλιστα χρονική επέκταση του δρομολογίου αυτού μέχρι και τον Οκτώβρη αντί να ζητήσουν όπως ένα από τα δρομολόγια της ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ που εκτελείται από Πειραιά προς Σαντορίνη- Κω-Ρόδο να επιδοτηθεί για το δίμηνο αιχμής Ιουλίου- Αυγούστου, ώστε να
εκτελείται από Σαντορίνη απευθείας προς Κάρπαθο-
Ρόδο [iii] .
Ελπίζουμε το Δημοτικό Συμβούλιο
Καρπαθου να ασχοληθεί άμεσα με το θέμα
και να ζητήσει τον επανασχεδιασμό και επιδότηση δρομολογίων που θα εξυπηρετούν
πραγματικά την Κάρπαθο και όχι άλλους.
Υποναυαρχος Λ.Σ. (εα) Ν.
Κανάκης
[i] Η Ανάφη εκτός των τοπικών δρομολογίων εξυπηρετείται με τέσσερα δρομολόγια
την εδβομάδα από Πειραια, με τα δυό από αυτα να είναι με πλοία 1ης
κατηγορίας.
[ii] Προτείνεται η
προκήρυξη με
ενιαία προσφορά τριών δρομολόγιων από Πειραιά και ενός τοπικού από Ρόδο προς
Ηρακλειο με πλοίο 1ης κατηγορίας ταχύτητας άνω των 22 κόμβων ως
εξής:
1. Πειραιάς-Θήρα -Κάσος -Κάρπαθος - Ρόδος και επιστροφή
2. Πειραιάς- Θήρα -Σητεία - Κάσος- Κάρπαθος -.
Χάλκη -Ρόδος και επιστροφή
3. Πειραιάς- Θήρα- Ηράκλειο - Κάσος - Κάρπαθος -Διαφάνι - Χάλκη Ρόδος και επιστροφή
3. Ρόδο:- Χάλκη -Διαφάνι -Κάρπαθος - Κάσος -
Σητεία - Ηράκλειο και επιστροφή .
[iii] Το δρομολόγιο να εκτελείται από Πειραιά
-Σαντορίνη- Κάρπαθο- Ρόδο με επιδότηση
του τμήματος Σαντορίνη- Κάρπαθος-Ρόδος αντί Πειραιά- Σαντορίνη-Κως- Ρόδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου