Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Δρομολόγια πλοίων


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΛΟΙΩΝ

Δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία για βελτίωσης τους 



   Η συμμετοχή  Δωδεκανήσιου στην εκάστοτε Κυβέρνηση εθεωρείτο πάντοτε  ευκαιρία για  προώθηση   λύσεων σε  προβλήματα των νησιών μας.  Τωρα έχουμε την ευτυχή συγκυρία να βρίσκονται δυο Καρπάθιοι  στην Κυβέρνηση.  Θα πρέπει λοιπόν να  εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία αυτή   για την επίλυση  χρόνιων  προβλημάτων όπως είναι το θέμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας  , που είναι η χειρότερη  όλων των νησιών.
Η   απόσταση της  Καρπάθου  από τον Πειραιά είναι 251 Ν. Μίλια , αλλά  με βάση τα σημερινά δρομολόγια  με τις πολλές ενδιάμεσες προσεγγίσεις η απόσταση αυτή στην πράξη  σχεδόν διπλασιάζεται.
 Επανειλημμένα επισημάνθηκε  η ανάγκη ανάληψης ενεργειών και άσκησης πίεσης για την βελτίωση της  απαράδεκτης  αυτής κατάστασης. 
 Να απαιτήσουμε ακτοπλοϊκή συγκοινωνία ίδιου επιπέδου με άλλων  νησιών  με πολύ λιγότερο πληθυσμό.
  Να υποβάλουμε μια ρεαλιστική πρόταση δρομολογίων χωρίς μαξιμαλισμούς  και να απαιτήσουμε  την επιδότησή τους για μια δωδεκαετία με το όποιο ποσό απαιτείται , για να είναι   βιώσιμη  η γραμμή   ώστε να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την μακροχρόνια ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης  από κάποια αξιόπιστη εταιρεία και να μη αγωνιούμε κάθε χρόνο  για ποιό πλοίο  και ποια δρομολόγια θα έχουμε.
  Δρομολόγια  με αφετηρία τον Πειραιά  χωρίς πολλές ενδιάμεσες προσεγγίσεις.
Με βάση την κατάσταση   των λιμενικών υποδομών των νησιών μας και την ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καρπάθου τόσο με τον Πειραιά όσο και με την Κρήτη και την Ρόδο  να διεκδικήσουμε την προκήρυξη  τριών δρομολογίων  εβδομαδιαίως από Πειραιά και ενός τοπικού από Ρόδο μέχρι Ηράκλειο  για 12 χρόνια    που είναι δυνατόν να  τα εκτελεί ένα σύγχρονο ταχύπλοο πλοίο  κατηγορίας 1  σαν το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ με επιδότησή του με 12 εκατομμύρια το χρόνο   :
1. Πειραιάς-Θήρα  -Κάσος -Κάρπαθος -  Ρόδος  (  με διάρκεια  ταξιδιού μέχρι Κάρπαθο 11,5 ωρες),
2. Πειραιάς- Θήρα -Σητεία (ή Άγιος Νικόλαος) - Κάσος- Κάρπαθος - Ρόδος   ( 13-14 ώρες)
3.  Πειραιάς- Θήρα (ή Μήλος)- Ηράκλειο -  Κάσος - Κάρπαθος -Διαφάνι - Χάλκη   Ρόδος   (15 ώρες)
3.  Ρόδο:- Χάλκη -Διαφάνι -Κάρπαθος - Κάσος –  Σητεία - Ηράκλειο  και  επιστροφή  .
  Σχετικό αίτημα υπέβαλε  ο Δήμαρχος  Καρπάθου Γιάννης Νισύριος , αλλά  με την προσθήκη  δυο επι πλέον  τοπικών  δρομολογίων με ανταπόκριση από Ηράκλειο μέχρι Ρόδο, όπως ζητούσε ο Δήμαρχος Κάσου, με αποτέλεσμα  εκτός της   αύξησης των απαιτούμενων πιστώσεων  κατά 8 εκατομμύρια  να  χρειάζονται  δύο πλοία αντί ενός για τη εκτέλεσή τους.
Ο Υπουργός  Ναυτιλίας   με συμπληρωματική απόφαση του προκήρυξε  συμπληρωματικά των ισχυόντων την εκτέλεση τριών δρομολογίων  ακόμη την εβδομάδα   για την περίοδο 1/5 έως 30/9  με Ε/Γ Ο/Γ πλοίο μήκους άνω των 75 μ  με μίσθωμα 32.000 ευρώ ανά δρομολόγιο .  Το πιθανότερο είναι  ο διαγωνισμός να αποβεί άγονος, όπως  συνέβη και  προ διετίας , όταν ο τότε Υπουργός ικανοποιώντας και παλι αίτημα των  τότε Δημοτικών αρχών  προέβη στην προκήρυξη  τριών τοπικών δρομολογίων από Ρόδο-Κάρπαθο- Κάσο.
  Η προσθήκη των τριών  τελευταίων  τοπικών  δρομολογίων για τα οποία θα πληρωθούν 2.238.000 ευρώ και  ενδεχόμενα να συμπίπτουν και με τα δρομολόγια των μεγάλων πλοίων κρίνεται, πως δεν εξυπηρετούν ούτε τους κατοίκους ούτε τους επισκέπτες των νησιών μας .   
    Προτιμότερο  θα ήταν αντί των τριών τοπικών με μικρό πλοίο να προκηρυχθεί ένα  ακόμη δρομολόγιο την εβδομάδα   για το   διάστημα από 1η   Απριλίου μέχρι 30 Σεπτεμβρίου   με πλοίο 1ης Κατηγορίας  άνω των 100μ με αφετηρία τον  Πειραιά  ( Πειραιά-  Θήρα-Σητεία- Κάσος- Κάρπαθος -Ρόδος – με   ή εναλλακτικά  Πειραιά -Πάρο Νάξο- Θήρα -Σητεία -Κάσος- Κάρπαθος Ρόδος  .
Είναι απαράδεκτο  το κράτος να διαθέτει  συνολικά ετησίως 12.914.000  ευρώ χωρίς να έχουμε ικανοποιητική  εξυπηρέτηση λόγω εσφαλμένου σχεδιασμού των δρομολογίων.
 Γι αυτό είναι   ανάγκη να προλάβουμε τα ίδια σφάλματα σχεδιασμού για το μέλλον.
Ακούγεται πως ο Υπουργός Ναυτιλίας υποσχέθηκε να προκηρύξει την γραμμή για 12 χρόνια αρκεί να έχει έγγραφη διαβεβαίωση από πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι θα εκδηλώσει ενδιαφέρον. Όμως   τα δρομολόγια που περιλήφθηκαν στο εναλλακτικό δίκτυο για το 2021 είναι επανάληψη των ισχυόντων με μόνο την προσθήκη του τοπικού δρομολογίου  Σητεία -Κάσος -Κάρπαθος  και έτσι κινδυνεύουμε  να προκηρυχθούν  αυτά και να  μη έχουμε σωστή εξυπηρέτηση για άλλα  12 χρόνια.
Άποψή μας ότι  πρέπει πρώτα να καθορισθούν  τα δρομολόγια που θα εξυπηρετούν  ικανοποιητικά την Κάρπαθο και  τα τμήματα του δρομολογίου  που θα επιδοτηθούν, ώστε  η συνολική επιδότηση να κυμαίνεται γύρω στα 12 εκατομμύρια    για να είναι βιώσιμη η εκμετάλλευση του πλοίου που θα αναλάβει την εξυπηρέτησή τους και να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μια αξιόπιστη εταιρεία για την ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης.
Αυτό θα πρέπει να είναι το κοινό αίτημα όλων Καρπαθίων και Κασίων και όχι η αύξηση των τοπικών δρομολογίων, που μπορεί να είναι προς όφελος μικροεφοπλιστών ή να ικανοποιούν τις φιλοδοξίες ή τα προσωπικά συμφέροντα κάποιων, αλλά δεν εξυπηρετούν  σωστά τα νησιά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου